Show simple item record

dc.contributor.advisorYüce, Alpaslan
dc.contributor.authorKars, Burak
dc.date.accessioned2020-12-06T10:30:13Z
dc.date.available2020-12-06T10:30:13Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-04-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97656
dc.description.abstractSağlıklı birey aynı zamanda sağlıklı toplum anlamına gelmektedir. Bir toplumda sağlıklı bireylerin sağlığının bozulması sadece bireyi değil aynı zamanda çevresini, yakınlarını hatta ülkesini etkileyecektir. Obezite sağlığı olumsuz etkileyen bir sorundur. Buradan hareketle obezite ile mücadele için sosyal pazarlamanın bir aracı olan kamu spotları kullanılmaktadır. Obezite ile mücadele kampanyası kapsamında kullanılan kamu spotlarıyla obezitenin zararları topluma anlatılmakta ve daha sağlıklı bir toplum amaçlanmaktadır.Kars ili merkezinde yaşayan 18 yaş ve üstü bireyler üzerine yapılan bu çalışmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış, veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Anket verilerinin yorumlanması aşamasında ise SPSS 20 paket programından faydalanılmıştır. Yapılan analizlerden ortaya çıkan araştırma sonuçlarına göre obezite kamu spotları ile sağlıklı yaşam biçimi arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sağlıklı yaşam biçimini benimseme düzeyine yönelik boyutlar ile kamu spotlarıyla karşılaşma durumu arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ortaya çıkan bulgulara göre yorumlar geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Pazarlama, Kamu Spotu, Obezite, Sağlıklı Yaşam Değişimi
dc.description.abstractA healthy individual also means a healthy society. The deterioration of the health of healthy individuals in a society will affect not only the individual, but also the environment, relatives and even the country. Obesity is a problem that affects health adversely. Hence, public spots, a tool of social marketing, are used to combat obesity. With the public spots used within the scope of the campaign to struggle against obesity, the dangers of obesity are explained to the society and a healthier society is aimed.In this study, the sampling method was used, which was carried out on individuals aged 18 and over living in the city center of Kars, and the data were obtained through the survey method. During the interpretation of the survey data, package program SPSS 20 was used. According to the results of the research, it has been determined that there is a moderate and positive relationship between obesity public spots and healthy lifestyle. A statistically significant difference was found between the dimensions regarding the level of adopting a healthy lifestyle and the state of encountering public spots. According to the findings, comments were developed.Keywords: Social Marketing, Public Spot, Obesity, Healthy Life Changeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleObeziteye yönelik kamu spotları ile sağlıklı yaşam biçimini benimseme düzeyi arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between public spots for obesity and the level of adopting a healthy lifestyle
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-27
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10326685
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid619985
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess