dc.contributor.advisor | Türk Delibalta, Rukiye | |
dc.contributor.author | Efe, Ruken | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T10:20:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T10:20:12Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97358 | |
dc.description.abstract | Araştırma, Kafkas Üniversitesi‟nde öğrenim gören öğrencilerin eşcinselliğe ilişkingörüşlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanınörneklemini, Kafkas Üniversitesi fakülte ve yüksekokullarında öğrenim gören toplam3048 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, soru formu ve EşcinsellikTutum Ölçeği (ETÖ) kullanılmıştır. Soru formu iki bölümden oluşmaktadır. Birincibölümde, öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerine; ikinci bölümde iseöğrencilerin eşcinselliğe ilişkin tutumlarını etkileyebileceği düşünülen faktörlereyönelik sorular yer almaktadır. Soru formu ve ETÖ 04.12.2017-16.03.2018 tarihleriarasında uygulanmıştır. Elde edilen veriler; ortalama, standart sapma, yüzdelik vesayılar, t-testi(independent samples t-testi) ve Oneway Anowa testleri kullanılarakanaliz edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin eşcinsellik tutum ölçeği puanortalamasının (2,85±0,33) olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa Katsayısı`0,80` olarak bulunmuştur. Araştırmada, erkek öğrencilerin kadın öğrencilere, sınıfdüzeyi yüksek olan öğrencilerin düşük olan öğrencilere göre, eşcinselliğe ilişkintutumlarının daha olumlu ve aralarındaki farkın anlamlı olduğu bulunmuştur(p<0,05). Eşcinsel olduğu düşünülen yada bilinen bir tanıdığı olmayan öğrencilerineşcinseliğe ilişkin tutumu tanıdığı olan öğrencilere göre daha olumsuz vearalarındaki fark anlamlı bulunmuştur (p<0,05). Eşcinsellerin kendi kimliklerinisaklama nedenin toplum baskısı olduğunu belirten öğrencilerin belirtmeyenöğrencilere göre tutumlarının daha olumsuz olduğu ve aralarındaki farkın anlamlıolduğu belirlenmiştir (p<0,05). Sonuç olarak, bu çalışmada, öğrencilerin sınıfdüzeyinin artması, eşcinsel bir tanıdığı olması gibi durumların eşcinselliğe ilişkintutumlarını olumlu yönde etkilediği görülmektedir. Bu nedenle de sağlık personelleritarafından üniversite öğrencilerine eşcinselliğe ilişkin eğitimler verilmeli veüniversitelerin ders müfredatlarına cinsel sağlık dersi entegre edilmelidir. Böyleceöğrencilerin eşcinsellere yönelik tutumlarının olumlu yönde değişeceğidüşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Cinsel kimlik, eşcinsellik, eşcinselliğe karşı tutum, üniversiteöğrencisi, gey ve lezbiyen | |
dc.description.abstract | Research was conducted as descriptive with the aim of determining the opinions onhomosexuality of the students, who have been studying in Kafkas University. Sampleof the research was composed of total 3048 students, who have been studying in thefaculties and vocational schools of Kafkas University. Question form andHomosexuality Attitude Scale (HAS) were used as data collection tool. The questionfrom consists of two chapters. In the first chapter, the questions relevant to sociodemographic characteristics of the students were given, and the factors that isthought to affect the attitude towards homosexuality of the students are asked in thesecond chapter. Question form and HAS were applied between 04.12.2017-16.03.2018. Data obtained were analysed by using average, standard deviation,percentage and numbers, independent samples t-test and One-way Anova tests. As aresult of the research, score average of homosexuality attitude scale of the studentswas determined (2,85±0,33). Cronbach Alpha Coefficient of the scale was found`0,80`. The attitude towards homosexuality of the male students was more positivecompared to that of female students, and more positive attitude was taken againsthomosexuality by the students at lower grades compared to the students at uppergrades and significant difference was found between them (p<0,05). The attitudetowards homosexuality of the students who are thought as homosexual or have nosuch familiar was found more negative compared to the students who know suchperson and statistically significant difference was found between them (p<0,05). Theattitude of the students thinking that reason of concealing their identity ofhomosexuals is emanated from social pressure was determined more negativecompared to the students who oppose to this thought and the difference betweenthem was significant (p<0,05). In conclusion, it is seen in this study that thesituations such as increasing grade level, presence of a homosexual familiar of thestudents affect positively their attitude towards homosexuality. Therefore, training onhomosexuality should be given to university students by health personnel and sexualhealth course should be integrated to curriculum of universities. It is considered thatattitude on homosexuality of the students can change in positive direction in thismanner.Keywords: Sexual identity, homosexuality, attitude towards homosexuality,university student, gay and lesbian | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin eşcinselliğe ilişkin görüşlerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of the opinions on homosexuality of university students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-11 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Homosexuality | |
dc.subject.ytm | Thought | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Lesbian, Gay, Bisexsual, Transsexsual | |
dc.identifier.yokid | 10254597 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 552202 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |