Show simple item record

dc.contributor.advisorTürk Delibalta, Rukiye
dc.contributor.authorEfe, Ruken
dc.date.accessioned2020-12-06T10:20:12Z
dc.date.available2020-12-06T10:20:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97358
dc.description.abstractAraştırma, Kafkas Üniversitesi‟nde öğrenim gören öğrencilerin eşcinselliğe ilişkingörüşlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanınörneklemini, Kafkas Üniversitesi fakülte ve yüksekokullarında öğrenim gören toplam3048 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, soru formu ve EşcinsellikTutum Ölçeği (ETÖ) kullanılmıştır. Soru formu iki bölümden oluşmaktadır. Birincibölümde, öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerine; ikinci bölümde iseöğrencilerin eşcinselliğe ilişkin tutumlarını etkileyebileceği düşünülen faktörlereyönelik sorular yer almaktadır. Soru formu ve ETÖ 04.12.2017-16.03.2018 tarihleriarasında uygulanmıştır. Elde edilen veriler; ortalama, standart sapma, yüzdelik vesayılar, t-testi(independent samples t-testi) ve Oneway Anowa testleri kullanılarakanaliz edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin eşcinsellik tutum ölçeği puanortalamasının (2,85±0,33) olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa Katsayısı`0,80` olarak bulunmuştur. Araştırmada, erkek öğrencilerin kadın öğrencilere, sınıfdüzeyi yüksek olan öğrencilerin düşük olan öğrencilere göre, eşcinselliğe ilişkintutumlarının daha olumlu ve aralarındaki farkın anlamlı olduğu bulunmuştur(p<0,05). Eşcinsel olduğu düşünülen yada bilinen bir tanıdığı olmayan öğrencilerineşcinseliğe ilişkin tutumu tanıdığı olan öğrencilere göre daha olumsuz vearalarındaki fark anlamlı bulunmuştur (p<0,05). Eşcinsellerin kendi kimliklerinisaklama nedenin toplum baskısı olduğunu belirten öğrencilerin belirtmeyenöğrencilere göre tutumlarının daha olumsuz olduğu ve aralarındaki farkın anlamlıolduğu belirlenmiştir (p<0,05). Sonuç olarak, bu çalışmada, öğrencilerin sınıfdüzeyinin artması, eşcinsel bir tanıdığı olması gibi durumların eşcinselliğe ilişkintutumlarını olumlu yönde etkilediği görülmektedir. Bu nedenle de sağlık personelleritarafından üniversite öğrencilerine eşcinselliğe ilişkin eğitimler verilmeli veüniversitelerin ders müfredatlarına cinsel sağlık dersi entegre edilmelidir. Böyleceöğrencilerin eşcinsellere yönelik tutumlarının olumlu yönde değişeceğidüşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Cinsel kimlik, eşcinsellik, eşcinselliğe karşı tutum, üniversiteöğrencisi, gey ve lezbiyen
dc.description.abstractResearch was conducted as descriptive with the aim of determining the opinions onhomosexuality of the students, who have been studying in Kafkas University. Sampleof the research was composed of total 3048 students, who have been studying in thefaculties and vocational schools of Kafkas University. Question form andHomosexuality Attitude Scale (HAS) were used as data collection tool. The questionfrom consists of two chapters. In the first chapter, the questions relevant to sociodemographic characteristics of the students were given, and the factors that isthought to affect the attitude towards homosexuality of the students are asked in thesecond chapter. Question form and HAS were applied between 04.12.2017-16.03.2018. Data obtained were analysed by using average, standard deviation,percentage and numbers, independent samples t-test and One-way Anova tests. As aresult of the research, score average of homosexuality attitude scale of the studentswas determined (2,85±0,33). Cronbach Alpha Coefficient of the scale was found`0,80`. The attitude towards homosexuality of the male students was more positivecompared to that of female students, and more positive attitude was taken againsthomosexuality by the students at lower grades compared to the students at uppergrades and significant difference was found between them (p<0,05). The attitudetowards homosexuality of the students who are thought as homosexual or have nosuch familiar was found more negative compared to the students who know suchperson and statistically significant difference was found between them (p<0,05). Theattitude of the students thinking that reason of concealing their identity ofhomosexuals is emanated from social pressure was determined more negativecompared to the students who oppose to this thought and the difference betweenthem was significant (p<0,05). In conclusion, it is seen in this study that thesituations such as increasing grade level, presence of a homosexual familiar of thestudents affect positively their attitude towards homosexuality. Therefore, training onhomosexuality should be given to university students by health personnel and sexualhealth course should be integrated to curriculum of universities. It is considered thatattitude on homosexuality of the students can change in positive direction in thismanner.Keywords: Sexual identity, homosexuality, attitude towards homosexuality,university student, gay and lesbianen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin eşcinselliğe ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of the opinions on homosexuality of university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-11
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmHomosexuality
dc.subject.ytmThought
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmLesbian, Gay, Bisexsual, Transsexsual
dc.identifier.yokid10254597
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552202
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess