Show simple item record

dc.contributor.advisorEliş Yıldız, Sevda
dc.contributor.authorYilmaz, Berna
dc.date.accessioned2020-12-06T10:17:32Z
dc.date.available2020-12-06T10:17:32Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-04-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97276
dc.description.abstractBu çalışma ebelik bölümü öğrencilerinin çocuk istismarı ve ihmali konusundaki bilgileri ile yaklaşımlarının eğitim öncesi ve eğitim sonrası süreçte karşılaştırılması amacıyla yürütülmüştür. Çalışmanın evreni Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü'nde okuyan 172 ebelik öğrencisi olarak belirlenmiştir. Yapılan güç analizi sonucu örneklem sayısı 122 kişi olarak bulunmuş olup, ebelik bölümünde okuyan ve araştırmaya dahil edilen 124 ebelik öğrencisi ile çalışma yürütülmüştür. Bu çalışmada anket formu ve `Çocuk İstismarı ve İhmalinin Belirti ve Risklerinin Tanılanmasına Yönelik Hemşire ve Ebelerin Bilgi Düzeylerinin Saptanmasına Yönelik Ölçek` kullanılmıştır. Yarı deneysel tipte planlanan çalışma 01.04.2019-17.05.2019 tarihleri arasında yapılmıştır. Öğrencilere önce ön test için anket formu ve ölçek uygulanmıştır. Sonrasında araştırmacı tarafından hazırlanmış olan çocuk istismarı ve ihmali konulu eğitim sunumu yapılarak, çocuk istismarı ve ihmali eğitim broşürü dağıtılmıştır. Eğitim sonrasında öğrencilere çocuk istismarı ve ihmaline yönelik bilgi ve yaklaşımlarındaki değişimi ölçmek amaçlı daha önce uygulanmış olan anket formu ve ölçek tekrar uygulanmıştır. Verilerin analizinde sayılar, yüzdelikler, ortalama ve standart sapma analizleri kullanılmıştır. Ayrıca Pearson korelasyon katsayıları, Shapiro Wilk Testi, One Way ANOVA Testi, Independent Sample T Testi, Paired Sample T Testi ve Cronbach Alpha tutarlılık kat sayıları kullanılmıştır. Çalışmada yer alan öğrencilere uygulanan çocuk istismarı ve ihmalinin belirti ve risklerinin tanılanmasına yönelik ölçeğine ait ön test iç tutarlılık katsayısı 0.91, son test iç tutarlılık katsayısı 0.92 olarak saptanmıştır. Öğrencilerin çocuk istismarı ve ihmalinin belirti ve risklerinin tanılanmasına yönelik ölçek ön test ortalaması 248.19 ± 25.35, son test puan ortalaması 277.56 ± 26.80 olarak saptanmış olup, bireylerin ön test ve son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.001). Sınıfları ayrı ayrı olmak üzere öğrencilerin ön test ve son test puanları istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir (sırasıyla; p<0.001, p<0.001, p<0.001, p=0.015). Sonuç olarak; ebelik bölümü öğrencilerine çocuk istismarına yönelik verilen eğitim öğrencilerin bilgi ve yaklaşımları üzerine olumlu etki yaptığı saptanmıştır. Ebelik bölümü öğrencilerine lisans eğitimleri süresince çocuk istismarı ve ihmaline yönelik eğitimler arttırılmalı, mesleğini icra eden ebelere de hizmet içi eğitimler planlanmalıdır.Anahtar Kelimeler: Çocuk İstismarı/ Ebelik/ Eğitim/ İhmal
dc.description.abstractThis study was conducted to compare the pre- and post-training knowledge and approaches of the midwifery students on child abuse and neglect. The population of the study was composed of 172 midwifery students studying in Kafkas University, Faculty of Health Sciences, Midwifery Department. As a result of the power analysis, the sample size was found to be 122 and the study was conducted with 124 midwifery students studying in the midwifery department and being included in the study. In this study, a questionnaire and `the Scale for Diagnosis of Symptoms and Risks of Child Abuse and Neglect for Identifying Knowledge Levels of Nurses and Midwives ` were used. This quasi-experimental study was conducted between 01.04.2019 and 17.05.2019. Firstly, a questionnaire and the scale were applied to the students for pretest. Then, the training on child abuse and neglect prepared by the researcher was presented and the training brochure on child abuse and neglect was delivered. The questionnaire and scale applied to measure the change in the knowledge and approaches on child abuse and neglect were reapplied to the students after the training. In the data analysis, numbers, percentages, mean and standard deviation analyses were used. In addition, Pearson's Correlation Coefficients, Shapiro Wilk Test, One Way ANOVA Test, Independent Sample T Test, Paired Sample T Testi, and Cronbach Alpha consistence coefficients were used. While the pretest internal consistency of the scale for diagnosis of symptoms and risks of child abuse and neglect applied for the students included in the study was 0.91, posttest internal consistency coefficient of this scale was 0.92. The students' pretest mean score of the scale for diagnosis of symptoms and risks of child abuse and neglect was 248.19 ± 25.35 and their posttest mean score was 277.56 ± 26.80 and a statistically significant difference was found between the pretest and posttest scores of the individuals (p<0.001). The pretest and posttest scores of the students, who were from different classes, had a statistically significant difference (p<0.001, p<0.001, p<0.001, p=0.015, respectively). As a result, it was determined that the training on child abuse provided for the midwifery students had a positive effect on their knowledge levels and approaches. The number of training activities on child abuse and neglect provided for the midwifery students during undergraduate education should be increased and in-service training should be planned for the midwifes performing their jobs. Key Words: Child Abuse/ Midwifery/ Training/ Neglecten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleEbelik bölümü öğrencilerinin çocuk istismarı ve ihmali konusundaki bilgileri ile yaklaşımlarının eğitim öncesi ve eğitim sonrası süreçte karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of the pre- and post-training knowledge and approaches of the midwifery students on child abuse and neglect
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-03
dc.contributor.departmentEbelik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10325827
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid618427
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess