Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksek, Haydar
dc.contributor.authorKorkmaz, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-06T10:11:14Z
dc.date.available2020-12-06T10:11:14Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97223
dc.description.abstractÖZET Günümüzde; ülkeler, eğitim kurumlarım yapılandırırken çağın gerektirdiği kalkınmayı ve ilerlemeyi sağlayacak bireyleri yetiştirmeyi amaçlamaktadırlar. Kalkınma ve ilerleme de çoğunlukla fen ve teknoloji alanlarındaki yeniliklerle olmaktadır. Bu sebepten dolayı ülkeler fen eğitimine ayrı bir önem vermekte ve fen eğitiminin daha etkili verilebilmesi için farklı öğretim stratejileri geliştirmektedirler. Ülkemizde de feni bilen, feni günlük hayatında uygulayabilen bireyler yetiştirebilmek için öncelikli olarak ilköğretim çağındaki öğrencilere fen bilgisi dersini etkili verebilmek önem arzetmektedir. Fen bilgisi dersinin konulan genellikle soyut kavramları içerdiğinden bu kavramların somutlaştınlarak verilmesi ilköğretim çağındaki öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı tutumlarını olumlu yönde etkileyecektir. Bu bakımdan öğretim sırasında farklı öğretim yöntemlerinin ve bu yöntemlere uygun öğretim materyallerinin kullanılmasının önemi öğretmenler tarafından benimsenmelidir. Bu çalışma ile, fen bilgisi müfredatında yer alan genetik ünitesindeki kavram yanılgılarının belirlenerek, konunun daha somut olarak anlaşılması ve fen bilgisi öğretmenlerinin öğrencilerinde gerçekleştirmeyi amaçladıkları hedef davranışlara ulaşmalarında kolaylık olması bakımından farklı öğretim materyalleri hazırlanarak geliştirilmiştir. Çalışma Kars ili ve Kars ilindeki üç ilköğretim okuluyla sınırlı tutulmuştur. Öğrencilerin genetik ünitesiyle ilgili olarak bilgilerini ölçmek amacıyla, birbirine paralel olarak hazırlanan 24 sorudan oluşmuş çoktan seçmeli basan testleri 178 öğrenciye ön ve son test olarak uygulanmıştır. Geliştirilen öğretim materyalleri deney gruplanna uygulanmıştır. Aynca 6 öğretmen ile de mülakat yapılmıştır. Materyallerin uygulanması sırasında sınıf içi gözlemlere de yer verilmiştir. Araştırma sonucunda, deney gruplan ve kontrol gruplan arasında basan yüzdeleri bakımından anlamlı farklar ortaya çıktığı jc2 (ki-kare) testi kullanılarak tespit edilmiştir. Deney grupiannm basan seviyelerinin daha fazla olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bu sonuçla farklı öğretim yöntemleri kullanılarak öğrenci merkezli öğretim materyallerinin geliştirilmesinin önemi vurgulanmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğretim Materyalleri, Öğretim Yöntemleri, Etkili Fen Bilgisi Eğitimi, Genetik Eğitimi VI
dc.description.abstractSUMMARY Currently, while structuring their educational institutions, many countries aim at training individuals who will provide development and progress. Both development and progress can go together with innovations in the areas of science and technology. Therefore, many countries give a special importance to science education, and for the purpose of providing a more effective science education, they try to develop different teaching strategies. In order to train individuals who know about science and who can apply science to the daily life, it is also important to provide effective science classes to individuals who are at primary schools. Science education classes include abstract subjects but to concretise these subjects will help students to comprehend science and this will effect their attitudes to science in a more positive way. Therefore, importance of using different teaching methods and teaching materials suitable for these methods should be comprehended by teachers while teaching science. In this study, by determining the concepts which are misunderstood in the unit of genetic taking place in the science curriculum, different teaching materials are prepared and developed. This study is limited to the city of Kars and three primary schools in this city. For measuring students' knowledge of the unit of science, multiple choice achievement tests consisting of 24 questions asked to 178 students. Teaching materials which were developed in this study, were applied to experiment groups. In additions six teachers were interviewed and in-class observations were made. At the end of the research, it is found that there are significant differences determined by jc2 (chi-square) test between experiment and control groups. It is also found that achievement level of experiment groups are higher than control groups. This result emphasise the importance of developing student-centered teaching materials supported with different teaching methods. Key Words: Teaching Materials, Teaching Methods, Science Education, Genetic Education VIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf fen bilgisi müfredatında yer alan genetik ünitesi ile ilgili öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve kullanılması (Kars ili örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid191037
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid168896
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess