Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksek, Haydar
dc.contributor.authorKaraçöp, Ataman
dc.date.accessioned2020-12-06T10:09:59Z
dc.date.available2020-12-06T10:09:59Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97184
dc.description.abstractBu araştırma 2004- 2005 eğitim-öğretim yılında ilköğretim 6–8. sınıf fen bilgisi öğretmenlerinin fizik laboratuarı yeterlik düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için, araştırmada öncelikle fizik laboratuarı uygulamalarıyla ilgili okullardaki ve ilköğretim fen bilgisi müfredatındaki mevcut durum hakkındaki öğretmenlerin bakış açıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Öğretmen yeterliliklerinin belirlenmesi, fizik laboratuarı uygulamalarıyla ilgili eksikliklerin tespiti ve bu eksikliklerin düzeltilmesi için somut öneriler geliştirmek açısından önemlidir. Araştırmada `Genel Tarama Modeli` kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kars ili merkez ve ilçelerindeki 54 ilköğretim okulunda görev yapan 60 fen bilgisi öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmaya katılan öğretmenlere 40 maddelik 5'li likert türü bir ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 11,5 programında analiz edilmiş, yüzdelik ve frekans dağılımları, `t` testi, `varyans analizi`, `Scheffe` testi kullanılarak yorumlanmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre laboratuar faaliyetleri ile ilgili eksiklikler belirlenmiş ve bu eksiklikler göz önünde bulundurularak fizik laboratuarı kullanımını geliştirmek için donanım, personel ve program yönünden bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis research has been performed in 20042005 education year in order to determine the level of science teachers' competence physics laboratory in elementary school at 6-8 grade. For this purpose, in this research, firstly, the view of teachers regarding state of physics laboratory applications have been determined in schools and elementary school science curriculums. Determining the competence of teachers is important for finding out inadequacies of physics laboratory applications and for developing concrete suggestions which could be helpful for overcoming some of these inadequacies.In this study, a questionnaire has been employed. The sample of this research is consisted of 60 science teachers working in 54 elementary schools in the centre and towns of Kars. A five point Likert type scale cosisting of 40 items has been applied to science teachers who have participated in the syudy. Obtained data has been analyzed with SPSS 11,5 program and interpreted by using of percentage, frequency distrbution, independent sample t-test and one-way anova.According to obtained results, inadequacies related with laboratory activities has been determined and by taking into account of these inadequacies in this research, some suggestions have been made for developing the use of physics laboratory in terms of equipment, personnel and curriculum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6-8. sınıf fen bilgisi öğretmenlerinin fizik laboratuarı yeterlilikleri
dc.title.alternativeThe physics laboratory competencies of primary school 6th-8th grade science teachers'
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10143001
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412220
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess