İlköğretim 6-8. sınıf fen bilgisi öğretmenlerinin fizik laboratuarı yeterlilikleri
dc.contributor.advisor | Yüksek, Haydar | |
dc.contributor.author | Karaçöp, Ataman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T10:09:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T10:09:59Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97184 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma 2004- 2005 eğitim-öğretim yılında ilköğretim 6–8. sınıf fen bilgisi öğretmenlerinin fizik laboratuarı yeterlik düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için, araştırmada öncelikle fizik laboratuarı uygulamalarıyla ilgili okullardaki ve ilköğretim fen bilgisi müfredatındaki mevcut durum hakkındaki öğretmenlerin bakış açıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Öğretmen yeterliliklerinin belirlenmesi, fizik laboratuarı uygulamalarıyla ilgili eksikliklerin tespiti ve bu eksikliklerin düzeltilmesi için somut öneriler geliştirmek açısından önemlidir. Araştırmada `Genel Tarama Modeli` kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kars ili merkez ve ilçelerindeki 54 ilköğretim okulunda görev yapan 60 fen bilgisi öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmaya katılan öğretmenlere 40 maddelik 5'li likert türü bir ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 11,5 programında analiz edilmiş, yüzdelik ve frekans dağılımları, `t` testi, `varyans analizi`, `Scheffe` testi kullanılarak yorumlanmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre laboratuar faaliyetleri ile ilgili eksiklikler belirlenmiş ve bu eksiklikler göz önünde bulundurularak fizik laboratuarı kullanımını geliştirmek için donanım, personel ve program yönünden bazı önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This research has been performed in 20042005 education year in order to determine the level of science teachers' competence physics laboratory in elementary school at 6-8 grade. For this purpose, in this research, firstly, the view of teachers regarding state of physics laboratory applications have been determined in schools and elementary school science curriculums. Determining the competence of teachers is important for finding out inadequacies of physics laboratory applications and for developing concrete suggestions which could be helpful for overcoming some of these inadequacies.In this study, a questionnaire has been employed. The sample of this research is consisted of 60 science teachers working in 54 elementary schools in the centre and towns of Kars. A five point Likert type scale cosisting of 40 items has been applied to science teachers who have participated in the syudy. Obtained data has been analyzed with SPSS 11,5 program and interpreted by using of percentage, frequency distrbution, independent sample t-test and one-way anova.According to obtained results, inadequacies related with laboratory activities has been determined and by taking into account of these inadequacies in this research, some suggestions have been made for developing the use of physics laboratory in terms of equipment, personnel and curriculum. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 6-8. sınıf fen bilgisi öğretmenlerinin fizik laboratuarı yeterlilikleri | |
dc.title.alternative | The physics laboratory competencies of primary school 6th-8th grade science teachers' | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10143001 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 412220 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |