Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksek, Haydar
dc.contributor.authorKirman, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-06T10:08:15Z
dc.date.available2020-12-06T10:08:15Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97131
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim II. kademe fen bilgisi dersinde, öğretmenlerin yıllardır kullandıkları geleneksel ölçme ve değerlendirme teknikleriyle, son yıllarda gündeme gelen ve Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde sadece ?proje ve performans değerlendirme? adı altında yer alan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin, başarı testleri yapılarak karşılaştırılması hedef alınmıştır.Bu çalışma, 2006 ? 2007 eğitim ? öğretim yılında Kars İli Merkez Fevzi Paşa İlköğretim Okulu' nun II. kademedeki 238 öğrencinin başarı testlerine katılmasıyla yürütülmüştür. Her sınıfa geleneksel ve alternatif ölçme - değerlendirme teknikleriyle hazırlanan 2' şer adet başarı testi uygulanarak toplamda 6 adet başarı testi kullanılmıştır. Başarı testlerinin sonuçları doğru, yanlış ve boş olmak üzere sınıflandırılmış ve bu sonuçların yüzdeleri alınmıştır. Bu başarı testlerinin genel sonuçlarına bakıldığında ise öğrencilerin, geleneksel ölçme ve değerlendirme tekniklerinin yer aldığı başarı testlerinde daha çok başarı gösterdikleri görülmektedir.
dc.description.abstractThis study, by using achievement tests, aimed at making a comparison between traditional measurement and evaluation techniques used by teachers for years and alternative ones which are recently on agenda and which take place in the name of ?Project and Performance Evaluation? in the Ministry of National Education ? Primary Education RegulationThis study were carried out with 238 second echelon students who participated in achievement tests and who were students of Fevzi Paşa Primary School during 2006-2007 educational year in Kars. Each class was applied to two achievement tests prepared with traditional and alternative measurement ? evaluation techniques and these tests were six in total. Results of these achievement tests, which were obtained in percetages, were classified as ?right?, ?wrong? and ?blank?. General results of these achievement tests indicate that students are more successful with the achievement tests which take place in the traditional measurement and evaluation techniques.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen bilgisi dersinde, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme sistemlerinin, başarı testleri yapılarak karşılaştırılması
dc.title.alternativeA comparison of traditional and alternative measurement and evaluation systems by applying success tests at the science class of primary education of six, seven and eight grade science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess tests
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid310835
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid246337
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess