Fen bilgisi öğretiminde laboratuar kullanımının öğrencilerin başaılarına disiplinler arası etkisi
dc.contributor.advisor | Yüksek, Haydar | |
dc.contributor.author | Akgün, Serap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T10:08:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T10:08:11Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97129 | |
dc.description.abstract | Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuar Kullanımının Öğrencilerin Başaılarına Disiplinler Arası EtkisiBu çalışmada ilköğretim Okulu öğrencilerinin laboratuara karşı tutumlarını, belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Giresun İli Dereli İlçesi İlköğretim Okulu öğrencileri oluşturmaktadır.Bu tez çalışmasının sonuçlandırılması için fen bilgisi, biyoloji, fizik ve kimya eğilimlerini ve tutumlarını içeren 5'li Likert tipi bir derecelendirme anketi düzenlenmiştir. 40 sorudan oluşan bu anket sorularının analiz için SPSS 12 programı kullanılmıştır. İstatistiksel olarak tezde frekans tabloları oluşturulmuş, anket sonuçlarının Crombach alpha güvenirlik katsayısı hesaplanmış ve ankete uygunluk göstermeyen sorular anket kapsamından çıkartılmıştır. Bunun yanı sıra kişisel özelliklere bağlı olarak soruların karşılaştırılması yapılmış ve aralarında anlamlı fark bulunan (p<0,05) soruların analizi irdelenmiştir. | |
dc.description.abstract | The Interdisciplinary Effect Use of Laboratory to Students' Success in Science EducationThe purpose of this study is to investigate the attitude of primary school students tovards laboratory. The sampling is consisted of preschool students in Dereli-Giresun.The scale which developed by the researcher was used a in order to investigate the attitude of primary school students tovards laboratory. There was 40 ıtems in these scale, ıncluded knowledge about science, biology, chemistry and physics.The data gathered through scale were analized using SPSS 12 and calculated frequences and reliability value of Cronbach?s alpha. Result of this process, scale was controlled and designed again by researcher. Moreover, the data collected through the scale from sample were analized p .05 level.nterdisciplinary Effect Use of Laboratory to Students' Success in Science Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretiminde laboratuar kullanımının öğrencilerin başaılarına disiplinler arası etkisi | |
dc.title.alternative | Fen bilgisi öğretiminde laboratuar kullaniminin öğrencilerin başailarina disiplinler arasi etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Laboratory studies | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Interdisciplinary | |
dc.identifier.yokid | 311283 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 276268 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |