Hücre bölünmeleri konularında drama yöntemi uygulamasının öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Ocak, Zafer | |
dc.contributor.author | Türkkuşu, Betül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T10:07:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T10:07:58Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97122 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasının amacı; ilköğretim 8. sınıf fen bilgisi derslerinde okutulan hücre bölünmeleri konularının işlenmesinde başarıya ve konuların kalıcılığının sağlanmasında drama yönteminin etkisinin tespit edilmesidir.Çalışma Kars ili, Susuz ilçesi 100. Yıl Yatılı İlköğretim Bölge Okulu 8.sınıfta okuyan, yirmi beşi kontrol, yirmi beşi deney grubundan oluşan toplam elli öğrenci ile sınırlı tutulmuştur. Çalışmada öğrencilerin fen konularına karşı ilgisini ölçmek amacıyla tutum ölçeği, öğrencilerini konulara hazır bulunuşluklarını ölçen on beş sorudan oluşan bir hazır bulunuşluk testi ve drama yönteminin etkisini ortaya koymak amacıyla hazırlanan otuz soruluk başarı testi kullanılmıştır. Başarı testi etkinlikten on beş gün sonra tekrar uygulanarak öğrenciler üzerinde kullanılan tekniğin kalıcılığın sağlanmasındaki etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca etkinliklerin sonunda deney grubuyla mülakat yapılmıştır. Araştırmanın geçerlilik güvenirlik testi yapılmış ve istatistiksel hesaplamalar SPSS 12.0 paket programı ile gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın verileri dikkate alındığında deney ve kontrol grupları arasındaki başarı arasında anlamlı farklılıklar ortaya çıktığı ancak dramanın müfredattaki metotlara göre kalıcılığın sağlanmasına katkısı olmadığı görülmüştür. Ayrıca drama yöntemi uygulama analiz ve değerlendirme basamaklarında başarıyı artırmış, ancak bilgi, sentez ve kavrama basamaklarında belirgin bir katkı sağlamamıştır.Elde edilen bu sonuçlarla fen derslerindeki uygun konularda drama yönteminin kullanılabileceği vurgulanmıştır.Anahtar kelimeler: Drama yöntemi, fen bilgisinde drama, öğretim yöntemleri. | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis; to teach cell division to the student of 8th classes at secondary school in science lessons,and to check the effects of drama method whether topics are acquired permanently or not.This study is restricted with fifty students who are 8th classes at 100.Yıl Yatılı Bölge Okulu in Susuz,in Kars. In this study, to measure interests of students against science topics attitude scale and also to measure preparation of students to the topics ready available test which includes fifteen questions are used. In addition to this, to measure the effects of drama method achivement test which consists of thirty questions is used. Achivement test is used again fifteen days after activity,therefore permanency of technic used on students is tried to be carried out. Moreover, at the end of the activities interview with experiment group is done. Validity reliability test is done and statistical calculations are carried out according to SPSS 12.0 packet programme.As data of study taken into account, a great deal differences between experiment and control group are clearly seen. However, compared with curriculum methods dramatization has no permanent effect. This result is clearly seen at the end of this study. Moreover, drama method at the steps of knowledge, practice, analysis and evaluation increased success. However, at the steps of knowledge, analysis, synthesis and comprehension it didn?t have noteworthy effect.As a result of this study, it is emphasized that in science lesson drama method can be used easily within appropriate subjects.Key words: Drama method, drama in science lesson, learning method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Hücre bölünmeleri konularında drama yöntemi uygulamasının öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | Drama method practice to the effects of student success with in division topics | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 311728 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 246341 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |