Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Muzaffer
dc.contributor.authorİnaltekin, Tufan
dc.date.accessioned2020-12-06T10:07:31Z
dc.date.available2020-12-06T10:07:31Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97108
dc.description.abstractBu araştırmada, zekâ ile ilgili en son gelişmelerden ve bulgulardan yararlanılarak Howard Gardner tarafından geliştirilen Çoklu Zekâ Kuramı'nın tanıtılması, bu kuramdan nasıl yararlanılabileceğinin ve kuramın her düzeydeki program tasarımında nasıl işleyiş kazanabileceğinin saptanması amaçlanmıştır.Günümüz eğitim sistemi büyük ölçüde sözel ve sayısal zekâ alanlarına dayalıdır. Buna bağlı olarak da eğitim-öğretim süreci sonunda elde edilen öğrenme ürünleri sadece sözel ve sayısal olarak ölçülmektedir. Bu sisteme göre sözel ya da sayısal zeka alanlarında güçlü olmayan öğrenciler başarısız olmak durumundadırlar. Çoklu Zeka Kuramı'na göre ise zekanın sekiz türü vardır Bunlar; sözel/dilsel, mantıksal/matematiksel, görsel/uzamsal, bedensel/devinduyumsal, müziksel, içsel, sosyal ve doğa zekalarıdır.Bu kuram öğrenme-öğretme sürecinde ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde tüm bu zekâ türlerinin işe koşulmasını savunmaktadır. Böylece diğer zekâ türlerinde gelişmiş olan bireylerin de başarılı olmaları, ya da kendilerini güçsüz oldukları zekâ türlerinde de geliştirmeleri sağlanabilmektedir. `Sıfır Projesi` olarak da adlandırılan Çoklu Zekâ Kuram' nın, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde farklı uygulamaları vardır. Bu araştırmada kuramın ve zekâ türlerinin tanıtılmasının yanı sıra bu uygulamalardan da kapsamlı bir şekilde söz edilmiş ve çeşitli örnekler verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çoklu Zekâ, Fen Öğretimi
dc.description.abstractThe research aims to present the Multiple Intelligence Theory developed by Howard Gardner with the help of last developements and findings related to intelligence and to identify how to make benefit out this theory in cases of objectives, content learning process and evaluation as basic conponents of cirriculum and also how to put the theory in practice in curriculum desing.Today?s education system is based upon verbal and mathematical intelligence areas. Therefore, the learned outcome by the end of teaching ?leraning process is measured only as verbal and mathematical intelligences are not successful. However according to Multiple İntelligences Theory, there are eight different types of intelligences. These are verbal, mathematical, visual, kinesthetic, musical, interpersonal and naturalist intelligences.This theory supports to take all these intelligence types into accountduring learning process and evaluation outcomes. So the people can develop different types of intelligences during the education process. The Theory of Multiple İntelligences, so called ? Project Zero ?, has various application in the levels of preschool, primary, secondary and high schools. In this research, in addiation to the presentataion of the theory and types of intelligences, those implementations are also discussed in detail and many examples are given.Key Words: The Multiple Intelligence, Science Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin genetik ve kalıtımsal yapı konusundaki başarılarına, fen bilgisi dersine karşı tutum ve algılamalarına çoklu zeka kuramının etkisi
dc.title.alternativeEffect of theory of multiple intelligence on 8th arude primary school student' success in genetical and hereditary structure the topic of and on their attitude and perception toward science course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmScience education
dc.identifier.yokid321546
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid246372
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess