İlköğretim okulu öğrencilerinin fen eğilimlerine ailelerin etkisi
dc.contributor.advisor | Alkan, Muzaffer | |
dc.contributor.author | Akkuş, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T10:07:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T10:07:13Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97099 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğrencilerinin fen eğilimlerine ailelerin etkisini incelemektir. Bu araştırmada 60 ilköğretim okulu öğrencisinin velisi örnek grup olarak alınmıştır. Öncelikle bu velilerin meslek, eğitim, gelir ve çocuk sayısı gibi sosyal özellikleri incelenmiştir.Araştırmada veriler Likert tipi anket kullanılarak elde edilmiştir. Bu anket 4 alt gruba ayrılmış ve faktör analizleri yapılmış ve daha sonra güvenirlik katsayıları hesaplanmıştır. Sonrasında sosyal değişkenlere göre cevaplar değerlendirilmiş ve anlamlı fark oluşturan sorular belirlenmiştir. Bu hesaplamaların tamamı SPSS 16.0 programında yapılmıştır.Son aşamada ise elde edilen veriler sonuçlar kısmında ayrıntılı olarak değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: İlköğretim Okulu, aile, fen eğilimleri. | |
dc.description.abstract | The aim of this study to investigate the effects of families on science tendency of primary school students. In this study, sample group was choosen from 60 primary school student?s parents. Firstly, social properties of these parents such as occupation, education, revenues and child number were investigated.Data were obtained using of the Likert type questionnaire in this study. This questionnaire was divided to four subgroups and factor analyses were done and then, reliability coefficients were calculated for these four subgroups. After that, answers were evaluated according to social changes and questions were detected that formed significant distinctions. All of these calculations were done by using SPSS 16.0 statistical program. At the end of the study, obtained data were particularly evaluated of the conclusion part.Key words: Primary school, family, tendency | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu öğrencilerinin fen eğilimlerine ailelerin etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of families on science tendency of primary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 330405 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 294894 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |