İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi ?kuvvet ve hareket? ünitesinde bilgisayar desteğinin klasik yöntemlere göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Alkan, Muzaffer | |
dc.contributor.author | Önal, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T10:07:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T10:07:03Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97094 | |
dc.description.abstract | Fen Bilimlerinde, yapısalcı sınıf ortamlarının geliştirilmesini ve eğitim teknolojilerinin kullanılmasıyla hazırlanan çalışma, İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersinde öğrenimlerine katkıda bulunmak üzere hazırlanmıştır.Araştırma, Kars ili, Arpaçay ilçesi, 3 Kasım Yatılı İlköğretim Bölge Okulu 8.sınıf öğrencileri (N=80) ile yapılan deneysel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak başarı testi uygulanmıştır. Öğrenciler yarı deneysel yöntemle deney grubu ve kontrol gruplarına ayrılıp, ön-test ve son test uygulaması yapılarak gruplar arasındaki başarılar değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS 16 programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, bilgisayar destekli öğretim ve materyallerin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerine göre akademik başarıları daha yüksek çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Eğitim-Öğretimde Materyal Kullanımı, Fen öğretimi. | |
dc.description.abstract | The study, which is prepared by developing constructivist classroom environment and usingeducational technology in sicence, aims to make constribution to the Primary school 8th graders learning in Science lesson.The research is an experimental study done in Kars Province, Arpaçay Districkt, 3 Kasım Boarding Primary Regional School to 8th grade sturdents (N=80) success tests were applied as a data collection tool, students were seperated to experiment group and control group with an half experiment method thwn success between the groups was evauated by applying pre-test and final test. The data provided from the research was analyzed by using the program SPSS 16.At the and of research, the academic success of experiment group students, which were tought by making use of materials and computer supported Education was higher than the control group students whom traditional methods were applid to.Key words: Computer-Suported Education, Usage of Mateials in Education, Teaching Science | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi ?kuvvet ve hareket? ünitesinde bilgisayar desteğinin klasik yöntemlere göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Primary school 8 th. grade science and technology lesson in ?force and movement? unit, using computer comparing with classical methods and evaluation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 339915 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 246316 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |