Show simple item record

dc.contributor.advisorOcak, Zafer
dc.contributor.authorAkkuş, Adem
dc.date.accessioned2020-12-06T10:06:10Z
dc.date.available2020-12-06T10:06:10Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97067
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersi, `'Yer Kabuğu Nelerden oluşur `' ünitesindeki başarılarına, görsel zekânın öğretime etkisini araştırmak ve araştırma sonuçlarına göre çözüm önerileri getirmektir.Çalışmada ön test ve son test kontrol gruplu tasarım kullanılmıştır. Çalışmada yer alan öğrenciler deney ve kontrol grubu olmak üzere rasgele iki gruba ayrılmıştır. Araştırma örneklemi 16'sı erkek 22'si kız çalışma grubu, 17'si erkek 21'i kız kontrol grubu olmak üzere toplam 76 öğrenciden oluşmaktadır. Kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleriyle, çalışma grubunda ise görsel zekâya dayalı yöntemlerle ders konuları işlenmiştir.Çalışma sonunda; Görsel Zeka ile öğretim stratejisinin öğrenci başarısına etkisi ile geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi arasında anlamlı bir fark görülmemiştir.Anahtar Kelimeler: Fen ve Teknoloji öğretimi, Fen öğretimi, çoklu zekâ kuramı, görsel Zekâ, yer kabuğu nelerden oluşur
dc.description.abstractAim of this study is to analyze the effects of Spatial Intelligence methods on Primary School 6.th grade students? success in `What Constitutes of Earth?s Surface? which is one of main subjects of science and technology lesson and to offer solutions according to the results of researchIn this study, pre-test and final test group of control conception is used. Students involved in this study were randomly divided into two groups. The research sample consists of one study group including 16 boys and 22 girls and a control group 17 boys and 21 girls which is 76 students in total. Lesson subjects is planned and carried out by using traditional teaching methods in control group and spatial methods in test group.At the end of the study; a significant difference wasnot found between the effect of teaching with visiual intelligence and traditional teaching in terms of student achievement.Key Words: Science and Technology Education, Teaching Science, Multiple intelligence Theory, What constitutes of Earth?s Surfaceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYer kabuğu nelerden oluşur ünitesinin kavranmasında görsel zekanın başarıya etkisi
dc.title.alternativeEffects of visiual intelligence on students' success on subject ''what constitutes earth's surface''
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmVisuality
dc.subject.ytmVisual language
dc.subject.ytmVisual impact
dc.identifier.yokid354223
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid246301
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess