Veli kılavuzlarının fen eğitimine katkısı
dc.contributor.advisor | Alkan, Muzaffer | |
dc.contributor.author | Yazar, Özkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T10:04:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T10:04:47Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97025 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ilköğretim okulunda okumakta olan öğrencilerin fen öğretimi çalışmalarına aile bireylerinin yardımlarını ve veli kılavuzlarının etkisini tespit etmek amacı ile yapılmıştır.Bu araştırma Çanakkale İline bağlı Gökçeada ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 40 aile örneklem kapsamına alınmıştır.Araştırmada öncelikle 10 sorudan oluşan ve velilerin çocuklarına ayırdığı zamanı, ilgi düzeylerini, otoritelerini, kısacası çocuklarına ayırdıkları zamanı ve çeşitlilikleri ortaya koyan 10 mülakat sorusu yer almaktadır. Mülakatın gerçekleştirilmesinden sonra hazırlanan veli rehberi ailelere dağıtılmış ve velilerin bu uygulamaları takip etmesi istenmiştir. Bu uygulamadan sonra nelerin fark ettiğini içeren ve yine 10 sorudan ibaret olan son mülakat gerçekleştirilmiş ve veli kılavuzunun etkililiği değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study was done to detect of effect parent guide and family persons to science studies of students who attend primary school.This research was realized in Gökçeada town in the west of the Çanakkale. 40 families were included of this research. 10 questions were asked to parents. In the first part, extra time for children studies were investigated, in the second part, interesting level and authorities were investigated. Ten interview questions were prepared fort his study. After interview, prepared parent guides were distributed to families and were demanded to follow these applications. Thelast 10 questions were asked to determine effects of parent guides . | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Veli kılavuzlarının fen eğitimine katkısı | |
dc.title.alternative | The contribution of parent guidelines to science education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.identifier.yokid | 399174 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 294908 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |