Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Muzaffer
dc.contributor.authorYazar, Özkan
dc.date.accessioned2020-12-06T10:04:47Z
dc.date.available2020-12-06T10:04:47Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97025
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim okulunda okumakta olan öğrencilerin fen öğretimi çalışmalarına aile bireylerinin yardımlarını ve veli kılavuzlarının etkisini tespit etmek amacı ile yapılmıştır.Bu araştırma Çanakkale İline bağlı Gökçeada ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 40 aile örneklem kapsamına alınmıştır.Araştırmada öncelikle 10 sorudan oluşan ve velilerin çocuklarına ayırdığı zamanı, ilgi düzeylerini, otoritelerini, kısacası çocuklarına ayırdıkları zamanı ve çeşitlilikleri ortaya koyan 10 mülakat sorusu yer almaktadır. Mülakatın gerçekleştirilmesinden sonra hazırlanan veli rehberi ailelere dağıtılmış ve velilerin bu uygulamaları takip etmesi istenmiştir. Bu uygulamadan sonra nelerin fark ettiğini içeren ve yine 10 sorudan ibaret olan son mülakat gerçekleştirilmiş ve veli kılavuzunun etkililiği değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThis study was done to detect of effect parent guide and family persons to science studies of students who attend primary school.This research was realized in Gökçeada town in the west of the Çanakkale. 40 families were included of this research. 10 questions were asked to parents. In the first part, extra time for children studies were investigated, in the second part, interesting level and authorities were investigated. Ten interview questions were prepared fort his study. After interview, prepared parent guides were distributed to families and were demanded to follow these applications. Thelast 10 questions were asked to determine effects of parent guides .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleVeli kılavuzlarının fen eğitimine katkısı
dc.title.alternativeThe contribution of parent guidelines to science education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.identifier.yokid399174
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid294908
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess