Show simple item record

dc.contributor.advisorGürbüzoğlu Yalmancı, Sibel
dc.contributor.authorYenice, Elif
dc.date.accessioned2020-12-06T10:01:49Z
dc.date.available2020-12-06T10:01:49Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96932
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin `Mitoz ve Mayoz Bölünme` konusundaki başarılarına ve edindikleri bilgilerin kalıcılığına Yapılandırmacı Yaklaşımın 7E Öğrenme Modeli' nin etkisini araştırmaktır. Araştırma deneysel olup, 2012-2013 eğitim-öğretim yılının 1.döneminde MEB' e bağlı iki farklı ortaokulun 8.sınıflarında öğrenim görmekte olan 64 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney grubu olarak Kazım Karabekir Paşa Ortaokulu'ndan 32 öğrenci, kontrol grubu olarak Gazi Ahmet Muhtar Paşa Ortaokulu'ndan 32 öğrenci rastgele seçilmiştir. Araştırmada deney grubu öğrencileri 7E öğrenme modeline göre geliştirilen etkinlikler ve materyaller ile öğrenimini sürdürürken; dersler, kontrol grubunda Fen ve Teknoloji öğretim programına dayalı olarak geliştirilen ve MEB tarafından onaylanan ders kitaplarının önerdiği öğretim yöntem ve modellerine göre yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin mitoz ve mayoz bölünme konusundaki ön bilgilerini belirlemek, uygulama sonrasında bilgilerinde ne kadar artış olduğunu ve edindikleri bilgilerin ne denli kalıcı olduğunu saptamak için Mitoz ve Mayoz Bölünme Başarı Testi geliştirilmiştir. Öğrencilerin ön testten aldıkları puanların karşılaştırılmasında aritmetik ortalamalar arasındaki farklılıkları belirlemek amacıyla ilişkisiz t-testi yapılmıştır. Yapılan bu test sonucunda grupların denk olduğu tespit edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının son test ve kalıcılık testlerinin karşılaştırılmasında tekrarlı ölçümler için tek yönlü anova testi uygulanmıştır. Anova testi sonucunda elde edilen anlamlı farkların, deney ve kontrol grubundan hangisinin lehine olduğunu belirlemek amacıyla Bonferroni testi yapılmıştır. Sonuçlar.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda Mitoz ve Mayoz Bölünme konusunun 7E öğrenme modeline dayalı etkinlik ve materyallerle işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarına anlamlı bir katkı sağladığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı yaklaşım, Hücre bölünmesi, 7E öğrenme modeli
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the effect of 7E Model of the Constructivist Approach to the success of students' about meiosis and mitosis division and permanance of their knowledge. As on experimental research, it was conducted with 64 students from two different MNE ( Ministery of National Education ) School in the first term of 2012-2013 Education year. Thirty-two students from Kazım Karabekir Paşa Secondary School were chosen randomly as an experimental group. The other thirty-two students were chosen randomly from Gazi Ahmet Muhtar Paşa Secondary School. In this research the experimental group were educated with 7E Learning Model and its materials Control group were educated with teaching methods and materials suggested by course book that was developed to the curriculum of Science and Technology an approved by Ministery of National Education. In this research,meiosis and mitosis achievement test was developed in order to determine students' foreknowledge of meiosis and mitosis and to specify the incremant amount of their knowledge and permanance of it. An independnt T-Test was applied to indicate the differance in arithmetic averages when comparing the points of students, qotten from the pretest. As a result of this test, it was identified that the groups are equal. One way Anova Test was applied for repeated measurement when comparing the results of post tests and permanance tests. In consequence of Anova Test, Bonferroni Test was applied to identify significant difference for the benefits of which group. The results were evaluated on the 05 significance level. After the statistical analysis, it was understood that teaching meiosis and mitosis subject based on the 7E Leraning Model, made significant contribution on their academic success.Key words: Constructivist Approach, Cell Division, 7E Learning Modelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı yaklaşımın 7e öğrenme modelinin 8.sınıf fen ve teknoloji dersi `Mitoz ve Mayoz Bölünme` konusunda öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeResearching the effect of 7E learning model of constructivist approach on students' academic success on the topic of '' Mitosis and Meiosis Division'' at 8th grade science and technology class.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10027335
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid354519
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess