Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Muzaffer
dc.contributor.authorKorkmaz, Salih
dc.date.accessioned2020-12-06T10:00:13Z
dc.date.available2020-12-06T10:00:13Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96883
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı İlköğretim Okulu Öğrencileri ve ailelerinin hijyen konusundaki bilgi düzeylerinin ortaya konulmasıdır. Ayrıca, öğrenci ve ailelerin bu bilgi etkileşimi bir başka amaç olarak ele alınmıştır. Çalışma kapsamında Kars İlinden 240 öğrenci velisi, 245 ilköğretim okulu öğrencisi araştırmanın örneklemini teşkil etmektedir. Bu çalışma için öğrenci ve velilere ait Likert Tipi 2 anket uygulanmış ve diğer yandan öğrencilerin bilgi düzeylerini ölçmeye yönelik bir başarı testi oluşturulmuştur.Verilerin değerlendirilmesi için SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Öncelikle bu ankete ilişkin demografik verilerin değerlendirilmesi yapılmıştır. Ayrıca anketlerden elde edilen puanlar demografik değişkenler açısından karşılaştırılmıştır. t testi ve tek yönlü varyans analizi sonuçları tablolar halinde sunulmuştur. Diğer yandan anketler arasında korelasyon yapılarak etkileşim düzeyi tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Hijyen, öğrenci, veli, Likert Ölçeği, Başarı testi, t testi, varyans analizi, fen eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to demonstrate the Primary School Students and their parents knowledge on hygiene. Additionally, the interaction between students and their families knowledge about hygiene is considered as another goal.240 parents and 245 primary school students constitute the sample of this study. In this study, for students and parents two Likert type questionnaire were administered. Moreover, an achievement test designed to measure students' knowledge levels were created.SPSS statistical programme was used for evaluation of demographic data in this study. In addition, depending variables were compared in terms of demographic variables. One Way Anova and t test results are presented in tables. Moreover by computing correlation analysis between the level of interaction has been identified.Keywords: Hygiene, students, parents, Likert Scale, Achievement test, t test, analysis of variance (ANOVA), science education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen müfredatlarında yer alan hijyen konusunda öğrenci-veli düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of students and their parents level vi̇ewpoi̇nt different variables in hygiene topic in primary and secondary school curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10092081
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429998
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess