Fen müfredatlarında yer alan hijyen konusunda öğrenci-veli düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Alkan, Muzaffer | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Salih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T10:00:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T10:00:13Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96883 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasının amacı İlköğretim Okulu Öğrencileri ve ailelerinin hijyen konusundaki bilgi düzeylerinin ortaya konulmasıdır. Ayrıca, öğrenci ve ailelerin bu bilgi etkileşimi bir başka amaç olarak ele alınmıştır. Çalışma kapsamında Kars İlinden 240 öğrenci velisi, 245 ilköğretim okulu öğrencisi araştırmanın örneklemini teşkil etmektedir. Bu çalışma için öğrenci ve velilere ait Likert Tipi 2 anket uygulanmış ve diğer yandan öğrencilerin bilgi düzeylerini ölçmeye yönelik bir başarı testi oluşturulmuştur.Verilerin değerlendirilmesi için SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Öncelikle bu ankete ilişkin demografik verilerin değerlendirilmesi yapılmıştır. Ayrıca anketlerden elde edilen puanlar demografik değişkenler açısından karşılaştırılmıştır. t testi ve tek yönlü varyans analizi sonuçları tablolar halinde sunulmuştur. Diğer yandan anketler arasında korelasyon yapılarak etkileşim düzeyi tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Hijyen, öğrenci, veli, Likert Ölçeği, Başarı testi, t testi, varyans analizi, fen eğitimi | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to demonstrate the Primary School Students and their parents knowledge on hygiene. Additionally, the interaction between students and their families knowledge about hygiene is considered as another goal.240 parents and 245 primary school students constitute the sample of this study. In this study, for students and parents two Likert type questionnaire were administered. Moreover, an achievement test designed to measure students' knowledge levels were created.SPSS statistical programme was used for evaluation of demographic data in this study. In addition, depending variables were compared in terms of demographic variables. One Way Anova and t test results are presented in tables. Moreover by computing correlation analysis between the level of interaction has been identified.Keywords: Hygiene, students, parents, Likert Scale, Achievement test, t test, analysis of variance (ANOVA), science education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen müfredatlarında yer alan hijyen konusunda öğrenci-veli düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of students and their parents level vi̇ewpoi̇nt different variables in hygiene topic in primary and secondary school curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10092081 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429998 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |