Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Muzaffer
dc.contributor.authorGündüzalp, Cengiz
dc.date.accessioned2020-12-06T09:59:58Z
dc.date.available2020-12-06T09:59:58Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96875
dc.description.abstractBu çalışma, İlköğretim seviyesinde fen bilgisi öğretiminde görsel materyallerin ve bilgisayar destekli materyallerin öğrenci başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Tezde Adobe Flash CS5 animasyon programı ve program içerisinde ActionScript 3.0 kod desteği ile animasyon hazırlanmıştır. Adobe Flash CS5 animasyon programının tercih edilme sebepleri arasında animasyonların yapım kolaylığı, kullanıcı tarafından animasyonların uygulama kolaylığı, zengin görsel içeriği, basit kod desteği ve görsel avantajlarıdır. Çalışma Kars ili merkezinde 4 ve 5. sınıflarda eğitim gören 90 ilköğretim öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Bu öğrencilerin seçimi rastgele yapılmış olup, özel okul öğrencilerinin yanı sıra devlet okullarında da öğrenci seçilmiştir. Sonuç olarak iskelet sistemi konusunda, görsel materyaller ile bilgisayar destekli materyallerin başarıya etkilerinin anlamlılığı ilginç bir görüntü sergilemiştir.
dc.description.abstractThis study was carried out to investigate the effects to students achievement of visual materials and computer aided science materials in primary education.The reasons to prefer the convenience of making animation with Adobe Flash C5 animation program are ease of application by the user of the animation, rich visual content, a simple code support and visual advantage. This study was performed on 90 primary school students in Kars who are attending 4 and 5 th grades. Students were chosen randomly from the public schools and private school.As a result, in the skeletal system topic, computer-aided materials and visual materials showed important significance effects form the term of the students success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi eğitimine görsel betimsel materyallerin ve bilgisayar destekli materyallerin etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of computer aided materials and visual descriptive materials effects to science education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10073396
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395722
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess