Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaba, Uğur
dc.contributor.authorŞahin, Regaip
dc.date.accessioned2020-12-06T09:59:14Z
dc.date.available2020-12-06T09:59:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96852
dc.description.abstractBu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığının çağdaş program geliştirme tekniklerine uygun olarak hazırlanmıştır. Fen ve teknoloji dersinde ki kazanımlara erişmede, bilgisayar destekli eğitimin etkisi ne düzeydedir? Araştırmada bu sorunun cevabı aranmıştır. Bu amaçla Fen ve teknoloji dersinde; `Güneş Sistemi ve Ötesi, Uzay Bilmecesi` ünitesinin soyut olan kavramları ele alınmıştır. Görsel ve işitsel olarak somutlaştırması güç olan bu kavramların öğretilmesinde `bilgisayar destekli öğretim` yönteminin etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla; Bayburt İlinde bulunan Şehit Recep Eşiyok ortaokulunda eğitimlerine devam eden yirmi kişilik erkek ve kız öğrenciden oluşmuş 7A sınıfı deney gurubu olarak belirlenmiştir. Yine aynı şekilde aynı okulda öğrenim gören yirmi kişilik erkek ve kız öğrenciden oluşmuş 7B sınıfı ise kontrol gurubu olarak belirlenmiştir. Dersin hedeflerine uygun olduğunu düşündüğümüz bilgisayar yazılım ve programları ile 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi `Güneş Sistemi ve Ötesi, Uzay Bilmecesi` ünitesi bilgisayar ortamında işlenmiştir. Ünitenin hedefleri, kontrol gurubuna geleneksel yöntemle, deney gurubuna ise bilgisayar ortamında kazandırılmaya çalışılmıştır. Kontrol ve deney guruplarına ön-test ve son-test uygulanmış ve elde edilen test sonuçları İstatistik programı olan SPSS-22 paket programında t-testi yapılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ise bilgisayar destekli eğitimin geleneksel yönteme göredaha başarılı olduğu görülmüştür. Yapılan analizler sonucunda ise öğrencilerin tutumlarının değişmediği görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, the Ministry of Education has been prepared in accordance with the contemporary curriculum development techniques. The access to achievements in science and technology courses, the impact of computer-assisted instruction on what level. The answer to this problem has been sought in the research. For this purpose, science and technology lesson; `The Solar System and Beyond, Space Conundrum` abstract concept that the unit was discussed. The teaching of which is difficult to embody this concept and visual `computer assisted instruction` method effect was investigated. In order to conduct the research, 20 people who are male and female students in 7A class in Şehit Recep Eşiyok Secondary School in Bayburt are determined as the experimental group. 20 people who are male and female students in 7B class in the same school are determined as the control group.As we thought the computer software and computer programs would be appropriate for `The Solar System and Beyond, Space Conundrum` unit in 7th grade Science and Technology course taught with computer-aided. The aims of the unit is tried to be taught to control group with traditional method, to the experimental group in the computer environment. Pre-test and post-test are applied to both the control group and the experimental group. The results are analyzed in SPSS-22 packaged software which is a statistic program by applying t-vitest. The results of the analysis showed that computer-aided education is more successful than traditional method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli öğretimin 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi güneş sistemi ve ötesi uzay bilmecesi ünitesindeki öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
dc.title.alternativeThe impact of computer aided education on the success and attitude of students in the solar system and beyond space riddle unit in 7th grade Science and Technology course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10123231
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid444319
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess