Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraçöp, Ataman
dc.contributor.authorDaş, Ömür
dc.date.accessioned2020-12-06T09:56:09Z
dc.date.available2020-12-06T09:56:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96756
dc.description.abstractGünümüzde çocuk eğitiminin öneminin artmasıyla birlikte, yalnızca okulda değil evde de nitelikli bir eğitim verilmesi gerektiği fikri aile, okul ve eğitim politikası oluşturanlar gibi eğitimin bütün paydaşları tarafından kabul görmeye başlamıştır. Bu araştırmanın temel amacı, ailelerin çevremizdeki ışık ve ses ünitesindeki konularla ilgili aile eğitim materyalleri ile bilgilendirilmesinin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin hem akademik başarılarına hem de ev temelli öğrenme etkinliklerindeki başarılarına etkisinin incelenmesidir. Bununla birlikte öğrencilerin çevremizdeki ışık ve sesler ünitesindeki aile katılımlı etkinlikleri yapma süreçlerine ailelerinin katılımıyla ilgili görüşlerinin belirlenmesine de çalışılmıştır. Bu araştırma nicel ve nitel yaklaşımların birlikte kullanıldığı karma yönteme göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi, İzmir ilinde bulunan bir devlet ilkokulunun iki farklı üçüncü sınıfında öğrenim gören toplam 42 öğrenci ile sınıflardan birindeki 21 öğrenci velisi olarak seçilmiştir. Bu iki sınıftan biri deney (n=21) diğeri kontrol grubu (n=21) olarak tesadüfî yöntemle belirlenmiştir. Deneysel uygulama sürecinde ünitenin öğretimine başlanmadan önce deney grubunda yer alan öğrencilerin ebeveynlerine eğitim materyalleriyle desteklenen eğitim programı düzenlenmiştir. Ünitenin öğretimi, her iki araştırma grubunda da dersin öğretim programının ön gördüğü öğretim süreçlerine göre gerçekleştirilmiştir. Buna ilaveten araştırmacı tarafından hazırlanan toplam on beş aile katılımlı etkinlik araştırma gruplarına ünitenin öğretimi süreci boyunca evde öğrenme etkinliği olarak yaptırılmıştır. Araştırmanın nicel verileri ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin çevremizdeki ışık ve sesler ünitesindeki başarılarını ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Akademik Başarı Testi (ABT) ve ünitedeki konulara yönelik evde öğrenme etkinlikleri olarak kullanılan Aile Katılımlı Etkinlik formları kullanılarak toplanmıştır. Nitel veriler ise her etkinlik formu ile birlikte öğrencilerin verilen etkinliği yaparken ailelerinden yardım alıp/almadıkları, eğer yardım alınmamış ise bunun sebeplerini tespit etmek ve aynı zamanda yardım alınmış ise alınan yardımın öğrencilere olan katkısını belirlemeye yönelik olarak hazırlanan Aile Katılımına Yönelik Öğrenci Görüş Anketi ile elde edilmiştir.Araştırmanın sonuçları, ebeveynlerin eğitim materyalleriyle bilgilendirilip aile katılımlı etkinlikler yoluyla çocuklarının evde öğrenme süreçlerine katılmalarının ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin çevremizdeki ışık ve sesler ünitesindeki akademik başarıları arasında önemli bir fark oluşturmadığını göstermiştir. Araştırmada evde öğrenme etkinlikleri olarak kullanılan aile katılımlı etkinliklerin değerlendirilmesinden deney grubundaki öğrencilerin tüm etkinliklerle gerçekleştirilmek istenilen kazanımlara yaklaşık %87'inin, kontrol grubundaki öğrencilerin ise %67'sinin ulaştığı sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte araştırmada ailelerin araştırma kapsamındaki üniteye yönelik olarak hazırlanan materyallerle bilgilendirilmesinin çocuklarının evde öğrenme etkinliklerini gerçekleştirme düzeyleri üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aile katılımlı etkinliklere yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesinden, tüm evde öğrenme etkinliklerine ailelerin katılım düzeyleri dikkate alındığında her ne kadar eğitim programına katılan aileler daha yüksek düzeyde katılım göstermiş iseler de eğitim programına dahil edilmeyen ailelerinde evde öğrenme etkinliklerine önemli düzeyde katılım sağladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırma gruplardaki öğrencilerin aile katılımlı etkinlikleri gerçekleştirme sürecinde aile desteği almamalarının öncelik sırasına göre yardıma ihtiyaç duymama, ebeveynlerinin kendilerine destek sağlayacak bilgi düzeyinde olmamaları ve ebeveynlerinin kendilerine destek olmak için yeterli zamanlarının olmamasından kaynaklandığı sonucu elde edilmiştir. Bununla birlikte, araştırma gruplarında yer alan ve evde öğrenme etkinliklerini gerçekleştirme sürecinde ailelerinden destek alan öğrencilerin, aldıkları desteğin onların öğrenme konuları hakkındaki bilgi eksiklerini gidermelerine, zihinlerinde oluşan problemlere çözüm bulmalarına ve etkinlikleri tamamlamalarına katkı sağladığı sonucu elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, gelecekte yapılacak araştırmalarda ailelerin fen bilimlerine yönelik bilişsel taleplerinin yanında duygusal taleplerinin karşılanmasına yönelik uygulamaların yapılması önerilmiştir. Ayrıca ebeveynlerin sahip oldukları bilgi ve tecrübeleri, çocuklarının fen öğrenme etkinliklerinde ne düzeyde kullandıklarına ilişkin daha fazla çalışmanın yapılmasına ihtiyaç olduğu düşünülmektedir.
dc.description.abstractNowadays, with the increasing importance of child education, the idea that qualified education should be provided not only at school but also at home has started to be accepted by all stakeholders of education such as family, school and education policy makers. The main purpose of this study is to examine the effect of informing the families on the subjects in the light and sound unit with parent training materials on both academic and home-based learning activities of primary school 3rd grade students. In addition, the students' views about the participation of their families in the processes of parent involvement activities in the light and sound unit around us were also determined. This research was carried out according to the mixed method which used both quantitative and qualitative approaches. The sample of the study was chosen from 42 students in two different third classes of a public elementary school in İzmir and 21 parents in one of the classes. One of these two classes was determined by random method as experiment (n = 21) and the other as control group (n = 21). In the experimental application process, before the teaching of the unit, an educational program supported with educational materials was organized for the parents of the students in the experimental group. The teaching of the unit was carried out in both research groups according to the teaching processes of the course curriculum. In addition, totally fifteen family participatory activities prepared by the researcher were conducted to research groups as home learning activities during teaching process of the unit. The quantitative data of the study were collected by using the academic achievement test (AAT) prepared by the researcher in order to scale the success of primary school 3rd grade students in the light and sound unit around us, and parent involvement activity forms used as home learning activities for the subjects in the unit. Qualitative data were obtained with the student opinion questionnaire for parent involvement which was prepared with the help of each activity form to determine whether the students received / received help from their families while doing the given activity, if they did not receive any help, and also to determine the contribution of the help received to the students. The results of the study showed that the participation of parents in the learning processes at home through informing parents with educational materials and participating in family learning activities did not make a significant difference between the academic achievement of primary school 3rd grade students in the light and sound unit around us. In the study, from the evaluation of parent involvement activities used as home learning activities, it was concluded that approximately 87% of the students in the experimental group and 67% of the students in the control group achieved the desired achievements with all activities. However, it was concluded that informing the families with the materials prepared for the unit within the scope of the research had an effect on their children's level of realizing their learning activities at home. From the evaluation of students' views on parent involvement activities, considering the level of participation of families in all home learning activities, it was found out that even though the families participating in the education program had a higher level of participation, their families who were not included in the education program had significant contribution to home learning activities. In addition, it was concluded that the fact that the students in the research groups did not receive family support in the process of carrying out the activities with family participation was due to the fact that they did not need help in order of priority, that their parents did not have the knowledge level to support them and that their parents did not have enough time to support them. In addition, it was concluded that the support of the students in their research groups and their families in the process of realizing the learning activities at home contributed to the elimination of information deficiencies about their learning topics, finding solutions to the problems in their minds and completing the activities. In line with the results obtained from the research, it was suggested that future studies should be conducted to meet the cognitive demands of families as well as emotional demands. In addition, further studies are needed to determine the level of knowledge and experience of parents in their science learning activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAile eğitim materyallerinin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin çevremizdeki ışık ve sesler ünitesindeki başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of parent training materials on the achievements of primary school 3rd grade students in the unit of light and sounds around us
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-07
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.identifier.yokid10271603
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565528
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess