Ortaokul öğrencilerinin element, bileşik ve karışım konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde simulasyonların etkisi
dc.contributor.advisor | Alkan, Muzaffer | |
dc.contributor.author | Güvener, Nazli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T09:54:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T09:54:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96710 | |
dc.description.abstract | Fen Bilgisi Eğitiminde yapılan birçok çalışmada, soyut kavramların anlaşılmasında problemlerin olduğu ve özellikle kavram yanılgılarının ortaya çıktığı gözlemlenmiştir. Bu kavram yanılgılarının giderilmesi için birçok yöntem denenmiş ve halen çözüm önerileri aranmaktadır. Bu çalışmanın amacı; ortaokul müfredatlarında yer alan element, bileşik ve karışım konularında kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve simülasyonlarla bu kavram yanılgılarının giderilebilme düzeyleridir. Çalışmada örneklem olarak 7. Sınıf öğrenciler 49 öğrenci ve 8. Sınıf öğrencilerinden 39 öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Bu öğrencilere Element-Bileşik-Karışım Kavram Testi (EBKK) uygulanmış ve sunulan görsel materyal ile bu testi ilişkilendirmeleri istenmiştir. Elde edilen veriler değerlendirilmiş ve kavram yanılgılarına ilişkin tespitler yapılmıştır. Daha sonra element, bileşik ve karışım kavramları simülasyon programları kullanılarak öğrencilere anlatılmış ve Element-Bileşik-Karışım Kavram Testi (EBKK) tekrar uygulanmıştır. Elde edilen veriler simülasyon öncesi ve simülasyon sonrası olarak incelenmiş ve istatistiksel hesaplamaya tabi tutulmuştur.Sonuçlar incelendiğinde simülasyon uygulamaları öncesinde var olan kavram yanılgılarının uygulama sonrasında önemli düzeyde giderildiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca sınıflar arasındaki farklılıklar da önemli düzeyde kendini hissettirmiştir. Anahtar Kelimeler: Ortaokul, fen bilgisi, kavram yanılgılarının giderilmesi, simülasyon, element-bileşik-karışım kavram testi. | |
dc.description.abstract | In many studies in science education, it has been observed that there are problems in understanding abstract concepts and especially misconceptions have emerged. Many methods have been tried to solve these misconceptions and solutions are still being sought. The aim of this study is; to identify misconceptions about element, compound and mixture subjects in secondary school curricula and to eliminate these misconceptions by simulations. In this study, 49 students in 7th grade 39 students in 8th grade were included in the study. These students were administered the Element-Compound-Mix Concept Test (EBKK) and asked to associate the presented visual material with this test. The data obtained were evaluated and the misconceptions were made. Then, element, compound and mixture concepts were explained to the students by using simulation programs and Element-Compound-Mix Concept Test (EBKK) was applied again. The data were analyzed before and after the simulation and subjected to statistical calculation. When the results were examined, it was found that the misconceptions that existed before the simulation applications were eliminated significantly after the application. In addition, the differences between the classes also felt significant. Keywords: Secondary school, science, elimination of misconceptions, simulation, element-compound-mixture concept test. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin element, bileşik ve karışım konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde simulasyonların etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of simulation on elimination of misconceptions of secondary school students about element, compound and mixture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-17 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Concept learning | |
dc.identifier.yokid | 10268870 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 569596 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |