Show simple item record

dc.contributor.advisorKıygı Çallı, Meltem
dc.contributor.authorAl Mashh Adani, Yasameen Thaer Ali
dc.date.accessioned2020-12-06T09:49:11Z
dc.date.available2020-12-06T09:49:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-09-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96563
dc.description.abstractÖZETGünümüzde markalar ürün ve hizmetlerini tanıtmak için fenomen olarak da adlandırılan influencer'ları kullanıyor. Bunun nedeni, markaların influencer pazarlaması ve stratejilerinin influencer'lar aracılığıyla daha geniş potansiyel müşteri tabanına ulaşarak başarıyı arttırdığına şahit olmasıdır. Bu yeni olgu üzerinde çalışmalar yapıldıkça, bu konuyla ilgili en ilgi çekici noktalardan biri tüketicileri satın almaya yönlendiren faktörün influencer'lara karşı duyulan güven olup olmamasıdır. Aynı zamanda influencer pazarlamanın temel özelliklerinden biri, markaları tanıtmak için indirim kodlarını kullanmaktır. Bu tezin amacı, influencer'lara olan güvenin tüketici satın alma sürecinin ana nedeni olup olmadığını araştırmaktır. Aynı zamanda, indirim kodlarının bu gibi influencer'ları takip eden bireylerin satın alma davranışını etkileyip etkilemeyeceği de araştırılacaktır. Elde edilen sonuçlar, olgunun tam olarak anlaşılması için marka reklamı ve indirim kodu kullanımına yönelik müşteri algısı yönünden karşılaştırılacaktır. Bu tezde kullanılan yöntem, 120 katılımcıya uygulanan anket çalışmasından elde edilen cevapların incelenmesidir. Daha sonra elde edilen verilen değerlendirilmesi için nicel yaklaşım kullanılacaktır. Bu araştırmanın temel bulguları, influencer'lara olan güvenin satın alma sürecine dahil olmayı etkileyen ana neden olmadığı yönündedir. Ayrıca tüketiciler temelde ürün ve hizmetler hakkında bilgi almak için influencer'ları takip etmektedir. Diğer bir bulgu ise indirim kodlarının tüketicilerin satın ama sürecine dahil olması üzerinde anlamlı bir rol oynadığını göstermektedir.Anahtar Sözcükler: etkileyici pazarlama, sosyal medya etkileyicileri, satın alma katılımı, etkileyicilere yönelik şüphecilik, tüketici davranışı
dc.description.abstractABSTRACTNowadays, brands are using influencers to promote their products and services because influencer marketing and its strategies have been witnessing an increased success lately by reaching a wider potential customer through influencers. When studying these new phenomena, one of the noticeable areas of interest regarding this topic is whether trusting influencers is what drives consumers to consider a purchase. Also, one of the main features of influencer marketing is using discount codes to promote brands. The purpose of this thesis is to investigate if trust in influencers is the main reason for consumers' purchase involvement. Also, to investigate if discount codes have an influencing effect on the purchase involvement of individuals who follow such influencers. The method used in this thesis is through investigating those questions by conducting a survey analysis on 120 responders and then using a quantitative approach to evaluate the gathered data. The key findings of this research revealed that trust in influencers isn't the main factor in purchase involvement also discount codes play a significant role in consumers' purchase involvement. Keywords: influencer marketing, social media influencers, purchase involvement, skepticism towards influencers, consumer behavioren_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe impact of trust on social media`s influencers and the effect of influencer`s discount codes on the consumer purchase involvment
dc.title.alternativeSosyal medya influencer'larına güvenin etkileri ve influencer indirim kodlarının tüketici satın alma sürecine dahil olma üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-24
dc.contributor.departmentYönetim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10260852
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid561213
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess