Show simple item record

dc.contributor.advisorDağ, Hasan
dc.contributor.authorDahman, Mohammed R.M.
dc.date.accessioned2020-12-06T09:48:29Z
dc.date.available2020-12-06T09:48:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96541
dc.description.abstractBu çalışmada, demografik ve duyuşsal değişkenlerinin yetişkin öğrencilerin ESOL kursuna devam etme kararını öngörme yeteneği araştırılmıştır. Çalışmaya, İstanbul FLS kurumunda, ESOL kursuna kayıtlı 278 yetişkin öğrenci katıldı. Sonuç, devam eden veya bırakılan grupların, demografik değişkenlerinin (yerleştirme testi puanı) istatistiksel farklar gösterdiğini (.378) ve bunun etkisinin çok büyük olduğunu ortaya koymuştur. Ek olarak, sonuç duyuşsal değişkenlerin algılanmasındaki etkinin büyüklüğünü (motivasyon, tutum ve kaygı) göstermiştir. Bu gruplara devam eden ve bırakanlar arasındaki varyasyonun yaklaşık% 50'sini oluşturmaktadır. Bunu takiben, üç makine öğrenme modeli önerildi; Üç modelin karşılaştırılmasında olası tüm alt kümeler regresyon analizi kullanılmıştır. Demografik değişkene (yerleştirme testi puanı) ve duygusal değişkenlere (motivasyon, tutum ve endişe) uyan uygun model, yetişkin öğrencilerin ESOL kursuna devam etme kararının% 83,3'ünü doğru bir şekilde öngörmüştür. Model yaklaşık% 68 uygunluk gösterdi. Bu bulguların kültürel sonuçları, gelecekteki araştırma önerileri ile birlikte tartışılmaktadır.
dc.description.abstractThis study investigated the ability of the demographic and the affective variables to predict the adult learners' decision to continue ESOL courser. 278 adult learners, enrolled on ESOL course at FLS institution in Istanbul, Turkey, participated in the study. The result showed that the continued or dropped out groups, demonstrated statistical differences in the demographic variable (the placement test score) with a magnitude of large effect size (.378). Additionally, the result showed the effect size in the perception of the affective variables (motivation, attitude, and anxiety), accounts for about 50% of the variation between the continuation and dropout groups. Following that, three machine learning models were proposed; all possible subset regression analysis was used to compare the three models. The adequate model, which fitted the demographic variable (the placement test score) and the affective variables (motivation, attitude, and anxiety), correctly predicted 83.3% of the adult learners' decision to continue ESOL course. The model showed about 68% goodness-of-fit. The cultural implications of these findings are discussed, along with suggestions for future research.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMachine learning model to predict an adult learner`s decision to continue ESOL course
dc.title.alternativeYetişkin bir öğrencinin ESOL kursuna devam etme kararını tahmin etmek için bir makine öğrenme modeli
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-21
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10253416
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580199
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess