Machine learning model to predict an adult learner`s decision to continue ESOL course
dc.contributor.advisor | Dağ, Hasan | |
dc.contributor.author | Dahman, Mohammed R.M. | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T09:48:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T09:48:29Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96541 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, demografik ve duyuşsal değişkenlerinin yetişkin öğrencilerin ESOL kursuna devam etme kararını öngörme yeteneği araştırılmıştır. Çalışmaya, İstanbul FLS kurumunda, ESOL kursuna kayıtlı 278 yetişkin öğrenci katıldı. Sonuç, devam eden veya bırakılan grupların, demografik değişkenlerinin (yerleştirme testi puanı) istatistiksel farklar gösterdiğini (.378) ve bunun etkisinin çok büyük olduğunu ortaya koymuştur. Ek olarak, sonuç duyuşsal değişkenlerin algılanmasındaki etkinin büyüklüğünü (motivasyon, tutum ve kaygı) göstermiştir. Bu gruplara devam eden ve bırakanlar arasındaki varyasyonun yaklaşık% 50'sini oluşturmaktadır. Bunu takiben, üç makine öğrenme modeli önerildi; Üç modelin karşılaştırılmasında olası tüm alt kümeler regresyon analizi kullanılmıştır. Demografik değişkene (yerleştirme testi puanı) ve duygusal değişkenlere (motivasyon, tutum ve endişe) uyan uygun model, yetişkin öğrencilerin ESOL kursuna devam etme kararının% 83,3'ünü doğru bir şekilde öngörmüştür. Model yaklaşık% 68 uygunluk gösterdi. Bu bulguların kültürel sonuçları, gelecekteki araştırma önerileri ile birlikte tartışılmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study investigated the ability of the demographic and the affective variables to predict the adult learners' decision to continue ESOL courser. 278 adult learners, enrolled on ESOL course at FLS institution in Istanbul, Turkey, participated in the study. The result showed that the continued or dropped out groups, demonstrated statistical differences in the demographic variable (the placement test score) with a magnitude of large effect size (.378). Additionally, the result showed the effect size in the perception of the affective variables (motivation, attitude, and anxiety), accounts for about 50% of the variation between the continuation and dropout groups. Following that, three machine learning models were proposed; all possible subset regression analysis was used to compare the three models. The adequate model, which fitted the demographic variable (the placement test score) and the affective variables (motivation, attitude, and anxiety), correctly predicted 83.3% of the adult learners' decision to continue ESOL course. The model showed about 68% goodness-of-fit. The cultural implications of these findings are discussed, along with suggestions for future research. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Machine learning model to predict an adult learner`s decision to continue ESOL course | |
dc.title.alternative | Yetişkin bir öğrencinin ESOL kursuna devam etme kararını tahmin etmek için bir makine öğrenme modeli | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-21 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 10253416 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 580199 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |