Show simple item record

dc.contributor.advisorÇengel, Özgür
dc.contributor.authorÖznalbant, Banu
dc.date.accessioned2020-12-04T18:49:51Z
dc.date.available2020-12-04T18:49:51Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96377
dc.description.abstractİşletmeler için kritik rol oynayan dağıtım, tüketici için istediği ürünü istediği zaman ve yerde bulmasından dolayı önem kazananmaktadır. Dağıtım, pazarlama karmasının alt fonksiyonlarından biridir. Dağıtımın amacı, mal, hizmet ve bilgi akışını doğrudan veya dolaylı olarak son kullanıcıya ulaştırmaktır. Doğrudan tek kanal aracılığıyla ya da birden fazla aracı kullanarak dağıtım gerçekleşebilir.Hazırlanan bu çalışmada pazarlama yönetiminde dağıtım politikaları detaylıca incelenmiş olup, distribütör aracılığıyla dağıtımın nasıl yapıldığı, geçen süreçteki faaliyetler, aşamalar, literatürle desteklenerek anlatılmaya çalışılmıştır. Son bölümde ise distribütör aracılığıyla tüketici elektrononiği üzerinde faaliyet gösteren işletmenin distribütörle ilişkileri incelenmiş, distribütör kanalıyla dağıtımın işletmeler için avantajlı ve dezavantajlı yönleri anlatılmıştır.
dc.description.abstractDistribution, which plays a critical role for business organizations, gains importance for the customers in terms of being able to find the products they want and at the place they desire. Distribution is one of the sub-functions of marketing mix. The purpose of distribution is to convey goods, service and flow of information directly or indirectly to the final user. Distribution can take place either via one channel or by using more than one intermediary agency.This research, not only analyzes the distribution policies in the marketing management in details but also it attempts to illustrate how distribution takes place via distributors, the activities in between, and stages of the process with the supports of literature. In the final chapter, the relationships of the business ? which operates on the customer electronics via a distributor ? with the distributor and the advantages and disadvantages sides of distribution through distributors for the business organizations are told.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDistribütör aracılığıya dağıtım politikası ve bir firma araştırması
dc.title.alternativeDistribution policy via distributors and a company research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDistributor
dc.subject.ytmDistribution
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.identifier.yokid354506
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263120
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineUluslararası İşletmecilik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess