Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorTürkmen, Hilal Özden
dc.date.accessioned2020-12-04T18:49:33Z
dc.date.available2020-12-04T18:49:33Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96368
dc.description.abstractGünümüzde işletmelerin yoğun rekabet ortamında rakiplerinden farklılaşması ve tüketicinin zihninde yer alması markalaşma ile mümkün olmaktadır. Marka, tüketicilerin ilgisini çekmek ve satın almaya teşvik etmek için en önemli faktördür. Hedef kitlesine mesajını doğru bir şekilde iletmesi yoluyla marka imajı geliştirmek ve markaya bağlılık yaratmak ülkelerin ve o ülkelere bağlı işletmelerin temel amacı haline gelmiştir. Ülkelerin en önemli varlıklarından biri de, sahip oldukları marka değeridir. Birçok ülke yeni ürün ve/veya hizmetlerinde bu değerden yararlanmakta ve marka yaymada kullanmaktadır. Son yıllarda tüm sektörlerde, mal ve hizmet pazarlamasında sürekliliğin sağlanmasında etkili olan markalaşma, marka kimliği ve marka kültürü yaratma önemli olgular olmaktadır. Büyük bir hızla değişen ve artan rekabet koşulları içinde faaliyet gösteren ülkeler, ürün farklılaşmasını sağlayamadıklarında ürünlere kimlik kazandırarak pazarlama faaliyetlerinde bulunmalıdır. Bu çalışmanın temel amacı, ülkelerin markalaşma becerileri ve stratejilerine yönelik incelemelerde bulunmak ve bu çerçevede de Türkiye'nin rolünün önemini vurgulamaktadır.
dc.description.abstractIn today?s competitive world, it is possible firms being different than others and taking place in consumer?s mind with branding. The brand is the most important factor to attract consumer and encourage him today. To create loyalty to brand and development of brand image via sending correct message to target group has been basic aim of the countries and their related firms. One of the most significant assets of countries is the brand equity that they possess. Many countries use it in their new products and services. During the recent years, brand, brand identity and brand culture have been important issues in facilitating permanent product and service marketing in all sector. When the countries are not able to differentiate their products, in a rapidly changing and increasingly competitive market environment they should concentrate their marketing efforts on creating an identity for their products. The aim of this study is to investigate of the countries? branding ability and strategy and in this case, to emphasize importance of Turkey?s act.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarkalaşmanın katma değer etkisi ve ülkelerin markalaşma becerisi çerçevesinde Türkiyenin rolü
dc.title.alternativeThe added value affect of branding and the role of Turkey in the scale of branding talent of countries
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmValue added
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid384504
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263127
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess