Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztek, Mehmet Yaman
dc.contributor.authorAdali, Ferihan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:49:03Z
dc.date.available2020-12-04T18:49:03Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96352
dc.description.abstractGünümüz iş dünyasında giderek daha çok sayıda üreticinin perakendeciliğe de başladığını ve mağazalar açarak müşterilere hizmet sunduğunu yada birçok perakendecinin aynı zamanda üretici haline geldiğini görmekteyiz. Tedarik zincirinde ileri ve geri yönlü bütünleşme olarak tanımlanan bu hareketlerle şirketler rekabet üstünlüğü sağlamayı amaçlamaktadırlar.Pazarlama biliminin dört ana unsurundan biri olan dağıtım üretilen ürün ve hizmetlerin nihai tüketiciye iletilmesi görevini yerine getirmektedir. Hedef müşterilerin ürün veya hizmetle karşılaştıkları bu nokta şirketin başarısı için önemli bir kriterdir. Ürün ve şirketin özelliklerine bağlı olarak firmalar dağıtım fonksiyonlarını kendilerinin üstlenmesini tercih edebildikleri gibi, bu işlevleri konunun uzmanı sayılan üçüncü kurumlara devretmeyi de tercih edebilmektedirler.Bu araştırmada, dağıtım ve perakendecilik işlevlerini kendileri yerine getirmeyi seçmiş firmaların bu kararını etkileyen sebepler ve bunun sonucu olarak karşılaştıkları sonuçların incelenmesi hedeflenmiş ve kuyumculuk sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın uygulamaları incelenmiştir.
dc.description.abstractIn contemporary business world we face many producers becoming retailers and serve customers in stores and many retailers start production of the goods they are selling. This is named vertical and horizontal intergration in supply chain management. By doing so, companies are aiming to gain competetive advantage over their rivals.One of the four major elements of marketing, distribution transmits products and services from producers to the final customer. As it is the meeting point of the target customers, it is highly crucial for the success of the companies. Depending on the propoerties of the company and product, firms may prefer to assume distribution role in house, or outsource it to third parties who has expertise on the subject.This research aims to study the companies who have choosed to commit distribution in house and have their own store chains. Reasons that may lead them to do so and the results of their policy is aimed to be analyzed. Also, a company operating in jewellery sector who owns its own chain and does distribution directly is analyzed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDoğrudan dağıtımla mağaza zinciri oluşturma ve kuyumculuk sektöründe örnek bir vaka çalışması
dc.title.alternativeDeveloping store chains through direct distrinution and a study in jewellery sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWarehouses
dc.subject.ytmJewellery
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmDistribution channels
dc.subject.ytmJewellery enterprise
dc.subject.ytmDirect marketing
dc.identifier.yokid375643
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid261938
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess