Show simple item record

dc.contributor.advisorBasık, Feryal Orhon
dc.contributor.authorDemirer, Emre Burak
dc.date.accessioned2020-12-04T18:48:59Z
dc.date.available2020-12-04T18:48:59Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96350
dc.description.abstractGünümüzde, Tedarik Zinciri'nde yer alan tedarikçiler ve müşterilerle yapılan işbirliğinin stratejik önemi açıktır. Tedarik Zincir Yönetimi'nde stratejik ortaklıklar kurulmasıyla bilgi paylaşımı ve bütünleşik zincir belirsizliklerin yaratacağı riskleri azaltmaktadır. Tedarik Zinciri Yönetimi'nin benimsenmesindeki en önemli etkenler rekabet avantajı ve performans artışı sağlamasıdır.İşletmeler performans değerlemelerinde finansal değerleme ağırlıklı geleneksel performans değerleme yöntemlerini kullanmışlardır. Çoğu işletmede kullanılan finansal ölçütler işletme yönetiminden ziyade finansal tabloların hazırlanmasında kullanılmak üzere geliştirildiğinden karar alma sürecinde yetersiz kalmaktadır. Geleneksel performans ölçüm yöntemlerinin kısıtlarını bertaraf etmek için Dengeli Sonuç Kartı geliştirilmiştir. Dengeli Sonuç Kartı stratejik bir yönetim aracı ve yönetim modeli olarak işletmelerin vizyon, misyon ve stratejilerini eyleme geçirme aracı haline gelmiştir.Bu çalışma Tedarik Zinciri Yönetimi ve Dengeli Sonuç Kartı kavramlarını teorik ve pratik açıdan bir araya getirmeyi ve incelemeyi amaçlamaktadır.
dc.description.abstractToday, the strategic importance of the partnership with supplier and consumers in The Supply Chain is widely accepted. The fact that information sharing and Supply Chain integration is minimize the risk caused by uncertainty with establishing of strategic relationship. Competitive advantages and performance improvement are the two factors of the adoption of Supply Chain Management.Traditional performance measures which are financial based are used precisely in order to evaluate firms performances. Traditional performance measures frequently used by a large number of firms, they supply and deficient tool for decision making as they were improve for financial reporting requirements rather than to run a business. Balanced Scorecard was created in order to eliminate the constraints of financial based performance measurement. The Balanced Scorecard is an strategic measurement tool and management system that becomes and organization mission and strategy in to the action.In this study purpose to get together and to analyse The Supply Chain Management and The Balanced Scorecard notions with the persfectives of teorical and practical.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTedarik zinciri yönetiminde performans ölçümü; balanced scorecard yaklaşımı
dc.title.alternativePerformance measurement in supply chain management; balanced scorecard approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBalanced scorecard
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmSupply chain
dc.subject.ytmSupply chain management
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.identifier.yokid376201
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264062
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess