Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabulut, Tuğba
dc.contributor.authorAyaz, Taşhan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:48:41Z
dc.date.available2020-12-04T18:48:41Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96340
dc.description.abstractDeğişimin hızla yaşandığı dünyamızda örgütler değişime karşı ayakta durmak için pek çok yönetim tekniği geliştirmişlerdir. Stratejik yönetim bu yönetim teknikleri içerisinden dinamikliği, geleceğe yönelik olması, bilgiye ve analize dayanması özellikleri ile öne çıkmıştır. Stratejik yönetim, çağımızda artık tüm örgütler için gerekli olan bir yönetim tarzı haline gelmiştir.Otomotiv sektörü hızla gelişen ve sürekli yenilenen bir sektördür. Türkiye otomotiv sektörü bu değişimlere ve yeniliklere entegre olmak ve gelişmeye devam etmek için stratejilerin ve planlamanın doğru belirlenmesi gerekir.Bu çalışmada Stratejik yönetim kavramı, Otomotiv sektörünün genel yapısı ve gelişimi incelenmiş, son yıllardaki verilere bakılarak Türk otomotiv sektörünün analizi yapılmıştır. Türk otomotiv sektörünün SWOT analizi yapılarak uygulanması önerilen stratejilere değinilmiştir. Geçmiş verilere bakılarak trend analizi yöntemiyle beş yıllık otomotiv ithalatı, pazarı ve üretim adetleri hesaplanmıştır.Tezin amacı Türk otomotiv sektöründe geçmiş verilere bakılarak değerlendirme yapmak, Trend analizi ve SWOT analizi yapılarak hangi stratejilerin geliştirilebileceğini araştırmaktır.Sonuçta, otomotiv sektörünün öngörülen hedeflere ulaşılması için uygulanması gereken stratejiler önerilmiştir.
dc.description.abstractThe organizations have been developed many management techniques to stand against the fast changes in todays world. The strategic management comes first among these techniques with its; dynamics, future intended mind and being based on information and analysis. Strategic management have become a method that every organization needs.Automative sector is growing rapidly and always renewing itself. The Turkish automative sector must arrange the planning and the strategies correctly and accurately in order to integrate these changes in this sector.In this work, the strategic management conception have examined the general structure and its development, and analyzed the Turkish automative sector by looking at the data from the previous years. The SWOT analysis have been made to figure out which strategies must be done, and five year automative export and production numbers have been calculated by looking at the previous data.The purpose of the thesis is , to make an assessment about the Turkish automative by looking at the past data and to figure out which strategies can be done with the help from the trend and SWOT analysis.In conclusion, the strategies have been suggested for automative sector to reach its anticipated goals.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtomotiv endüstrisinde stratejik yönetim
dc.title.alternativeStrategic management in automotive industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmAutomotive industry
dc.subject.ytmAutomobile sector
dc.subject.ytmSwot analysis
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmStrategy
dc.identifier.yokid381835
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264065
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess