Show simple item record

dc.contributor.advisorMelemen, Mehmet
dc.contributor.authorÖztürk Öğtem, Nurcan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:48:29Z
dc.date.available2020-12-04T18:48:29Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96334
dc.description.abstractİhracat Türkiye ekonomisi içinde önemli bir yere sahiptir. 2007 yılında dünya ayakkabı ihracatında Türkiye 37. sırada yer almaktadır, ayakkabı sektörü ülke için önemli gelir kaynağı sağlayan sektörlerden olmasına karşın yakın tarihe kadar babadan oğula geçen bir el sanatı olarak varlığını sürdürmüş , dış ticaret stratejilerinin uygulama zorluğu , eğitim eksikliği , tek pazar ve az sayıda sektöre bağımlılık, eğitim eksikliği, makro ekonomik istikrarsızlık, yabancı sermayenin ülkeye çekilememesi, girdi maliyetlerinin yüksekliği, kaynak yetersizliği, Türk malının olumsuz imajı ve uluslar arası markalarımızın olmayışı gibi nedenlerden dolayı sektör gerektiği gibi gelişememiştir. Üretim'in %65-70'i yarı makineleşmiş işletmeler tarafından gerçekleştirilmektedir ancak tüm bunlar sektörün gelişmesinde yeterli olamamış ve sektörün sürekli yeni tehditlerle karşılaşmasına neden olmuştur. 1980 yılı, Türkiye'de `ihracata dayalı sanayileşme stratejileri' benimsendiğinden , ekonomi ve dış ticaret politikaları açısından çok önemli bir dönüm noktası olmuştur. İzlenecek ihracat odaklı politikalar yanında ülkede istikrarlı büyüme ve fiyat istikrarının sağlanabilmesi de önem taşımaktadır.
dc.description.abstractAn important place in Turkey for export to the country's economy. In 2007 ,the 37th in the world footwear exports takes place, footwear sector, the country is important to provide resources for the sector despite the recent history from father to son the art of a hand as was considered that the foreign trade strategies of implementation difficulties, lack of education, only a small number of market and dependence on the sector, lack of education, macro-economic instability, foreign The country can not withdraw capital, high cost of inputs, lack of resources, the negative image of Turkish products and international brands for reasons such as lack of development as the sector did not need. Production of 65-70% is held by half-machine, but all they are businesses in the development of the sector and the sector was not sufficient to allow comparison with the new threats are constantly.The industrialization strategies depending on the exportation in Turkey in 1980 , was the turning point of economic and commercial policy. Besides exportation focused politics, stable growth in the country and providing stable prices are important.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye ayakkabı sektöründe ihracat stratejileri
dc.title.alternativeExport strategies in Turkey footwear sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmShoe sector
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.identifier.yokid357333
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263129
dc.description.pages253
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess