Show simple item record

dc.contributor.advisorMelemen, Mehmet
dc.contributor.authorÖzturan, Murat
dc.date.accessioned2020-12-04T18:47:40Z
dc.date.available2020-12-04T18:47:40Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96308
dc.description.abstractBilgi ve İletişim Teknolojilerinin hızlı gelişimi sonucu ?bilgi? günümüzde küreselleşen dünyanın en önemli değeri haline gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojileri içinde bulunduğumuz zaman diliminde her türlü örgütsel ve organizasyonel yapının işleyişini, performans ve değişimini etkileyen temel faktör haline gelmektedir. Bilgi ve İletişim teknolojilerinin değerlerüstü yapısı ile sosyal ve iktisadi her türlü sürece nüfuz etmesi neticesinde ekonomik yapı da da köklü değişimler meydana gelmiş ve ortaya çıkan yeni yapıyı ekonomistler ?internet ekonomisi?, ?bilgi ekonomisi?, ?sanayi ötesi toplum? ve ?dijital ekonomi? gibi terimlerle adlandırmışlardır. Bu çalışma, geleneksel ekonomi yapısından İnternet (bilgi) ekonomisine geçiş sürecini, yeni ekonomi yapısında ticaret ve pazarlamanın uğradığı değişimleri, ve Türkiye'nin bilgi ekonomisi ve bilgi toplumu olma yolundaki temel göstergelerinin analizi doğrultusunda yapılan değerlendirmeleri ele almaktadır.
dc.description.abstractBecause of the rapid innovation of information and communication technology ``information?? has become the most important value of our globalizing world. In the current time slot, information and communication technology is affecting every organizational and corporational texture in addition to performance and alternation. Over value structure of information and communication technology have affected every aspect of social and economical dimensions, therefore crucial changes had happened in economics and economist has defined many new terms such as ``internet economy??, ``information economy??, ``over industry economy?? and ``digital economy??. This work has evaluated many aspects such as process of transition from traditional economy to internet economy, the changes in new economy in terms of trade and marketing, last but not least basic indications of Turkish economy and the steps of becoming an information society.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleGeleneksel ekonomilerden internet ekonomisine geçiş
dc.title.alternativeFrom traditional economies to internet economy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEconomic developments
dc.subject.ytmEconomic change
dc.subject.ytmNetworks
dc.subject.ytmNew economy
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmTrade
dc.subject.ytmTechnological developments
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmKnowledge economy
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmInformation society
dc.identifier.yokid424335
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303595
dc.description.pages223
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess