Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorİriç, Esra
dc.date.accessioned2020-12-04T18:46:49Z
dc.date.available2020-12-04T18:46:49Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96281
dc.description.abstractSon yıllarda dünyada yaşanan çevre ile ilgili değişimlerin etkileri birçok kavramla birlikte yeşil pazarlama kavramının önemini arttırmıştır. Bu nedenle işletmeler çevreye en az zarar veren uygulamaları benimsemeye yönelmişlerdir. Yeşil pazarlamanın artan önemini işletmelerin pazarlama bileşenlerinde yeşil politikaları uygulamalarına neden olmuştur. Son yirmi yılda gelişme halinde olan perakende sektörü ve bu sektörde faaliyet gösteren işletmeler de çevresel soruların kaynaklarından biri olarak görülmektedir. Bu çalışmada yeşil pazarlama ve perakende sektörüne ilişkin literatür incelenmiş ve bir saha çalışması yapılmıştır. Saha çalışması İstanbul'daki faaliyet gösteren en az 20 perakende satış mağazası olan gıda perakendelerinin çevre stratejileri ve yeşil pazarlama uygulamalarını incelenmiştir. Çalışma sonucunda gıda perakendelerinin çevreye duyarlı oldukları görülmüş olmasına rağmen daha farklı ve etkili uygulamalara ihtiyaç duydukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yeşil Pazarlama, perakende sektörü.
dc.description.abstractThe developments expriencedrecently related to enviromental cahanges have increased the importence of green marketing as aconcept. The growing importence of green marketing caused the enterprises to espouse the green policies in components of marketing. The last two decades in developing busineses in the retail sector?enterprises are one of the sources of environmental peoblems. In this study, the existing literature on the gren marketing and retail sector and a field study conducted. The field study was conducted environmental strategies, gren marketing practices on the food retaillers which are located in İstanbul and at least have 20 retail stores. Although the study was seen to food retail enterprices sensitive to the environment but even some perservation was taken by firms, more different and effective solution are needed.Key Words: Green Marketing and Retail Sectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePerakende sektöründe yeşil pazarlamanın önemi
dc.title.alternativeThe importance of green marketing in retail sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRetailing
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmRetail sector
dc.identifier.yokid434663
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319711
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess