Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorKara, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-04T18:46:28Z
dc.date.available2020-12-04T18:46:28Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96270
dc.description.abstractBu araştırma; özel markalı ürünlerde rekabet avantajı sağlamada, müşteri özeliklerinin ve müşteri tutumlarının incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket, Eskişehir ilinde Dia, Bim, Migros, 101, Şok mağazalarından alışveriş yapan ve araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 350 müşterisine uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Sayı, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; perakende sektöründe özel markalı ürünlerin rekabet avantajı sağlamada önemli bir unsur olduğu, ancak bunda belirleyici olanın ise müşterilerin özel markalı ürünlere karşı tutumu olduğu ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Özel Marka, Rekabet, Rekabet Stratejisi
dc.description.abstractThis research has been executed to analyze customer types and behaviours in having competitive advantages upon private brand products. The survey serving to this purpose applied to customers of Sok, Dia, Bim, Migros, A-101 and voluntary participants in Eskisehir. Gathered data were analyzed by SPSS 17.0 statistical software package in computer environment. As a result; private brand products are important factor in having competitive advantages in retail sector however determining point in this issue is the customers' attitudes towards private brand products. It is determined that specifications of customer are independent towards private brand according to the idea that specifications of customer opinions about private brand products? having competitive advantages show differences.Key words: Private Brands, Competition, Competition Strategyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama yönetiminde özel marka stratejileri ve rekabet uygulamalari
dc.title.alternativePrivate Label Strategies and Competitive Practices in Marketing Management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmPrivate brand
dc.subject.ytmCustomer attitude
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmMarketing management
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10015529
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid340173
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess