Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Rukiye Gülay
dc.contributor.authorCecan, Mustafa Halil
dc.date.accessioned2020-12-04T18:45:57Z
dc.date.available2020-12-04T18:45:57Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96253
dc.description.abstractModern insanın, artan şehir hayatı yoğunluğunda neredeyse tüm işlerini dijital ortamda gördüğü söylenebilmektedir. Yani bilgisayarlar artık yeni bir oyuncak, bilgi kaynağı, hobi, iletişim kanalı ve hatta hayat arkadaşı olarak görülmektedir. İnsan eylemlerini yönlendirmede önemli bir güce sahip olan propaganda ise gelişen teknolojiye uyum sağlayarak tüm iletişim mecralarını kullanmayı ihmal etmemiştir. Bu alanlardan biri olan bilgisayar oyunlarının ise bugünün propaganda çalışmalarında etkin bir şekilde yer edindiği gözlenmiştir. ?Propagandanın Yeni Uygulama Alanı: Bilgisayar ve Konsol Oyunlar? başlıklı bu tezle göstergebilimsel bir metotla ?Call of Duty : Modern Warfare??serisi örneklemi üzerinden bir analiz yapılmış, çalışmanın sonucunda propagandanın bilgisayar oyunlarında uygulanmakta olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Oyunu, Ludoloji, Propaganda
dc.description.abstractIt would be fair to say that the modern age people carry out almost all their works digitally because of the density of the increasing city life. In other words, computer is seen as a new toy, source of information, hobby, communication channel and a life partner. Having a significant impact on directing human activities, propaganda did not neglect to use all mediums of communication by adapting to the advancing technology. It has been observed that video games, one of these fields, is actively included in today?s works of propaganda. We have carried out an analysis over the ?Call of Duty: Modern Warfare? series via a semiotic method with this thesis titled ?New Application Field of Propaganda: Computer and Console Games? and come to the conclusion that propaganda is being implemented in computer games.Keywords: PC Games, Ludology, Propaganda.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePropagandanın yeni uygulama alanı: Bilgisayar ve konsol oyunlar
dc.title.alternativeNew application area of propaganda: Pc and console games
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmPropaganda
dc.subject.ytmGames
dc.identifier.yokid10004367
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid340185
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess