Show simple item record

dc.contributor.advisorAkıl, Abdülkadir
dc.contributor.authorSönmez, İrfan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:45:19Z
dc.date.available2020-12-04T18:45:19Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96233
dc.description.abstractEğitimin ulusun şahsında oynadığı rol bugün her çevrede kabul gören bir düşüncedir. Uluslaşma süreçlerinde zorunlu eğitim homojen bir toplum oluşturmanın dinamosu işlevini görmüştür. Dilin hem bütünleştiren hem ayrıştıran fonksiyonu, onu eğitimin merkezine yerleştirmiştir. Dil -milliyetçilik münasebetinin keşfedilmesi, Ulus devletlerin sınırları içinde olup azınlıkta kalan toplulukları; dilsel milliyetçilik yoluyla kimliklerini korumaya itmiştir. Ana dillerini yaşatmak, standartlaştırmak ve sonunda da eğitim dili haline getirmek için Uluslararası antlaşmaları ve örgütleri kullanmaya başlamışlardır. Son yıllarda ortaya çıkan ayrılıkçı hareketlerin çoğu dil merkezli hareketlerdir. Uluslararası sözleşmeleri mesnet yaparak meşruiyet arayan bu hareketlerin en çok müracaat ettikleri hukuk, AB hukukudur, Bu çalışmada kaynak taraması yapılarak, dilin önemi, dil –milliyetçilik ilişkisi, azınlık hakları, AB hukuku ve O'na insan hakları bakımından yön veren AİHM içtihatları doğrultusunda ana dille eğitim konusu, çalışılmış, AB ülkelerindeki uygulamalardan örnekler verilmiştir.Anahtar kelimeler: dil, millet, milliyetçilik, ulus-devlet, AİHM
dc.description.abstractThe role of education in construction of a nation is a generally accepted opinion. In the processes of nationalization, compulsory education has fulfilled the function of constituting a homogeneous society. The uniting and separating function of language, has placed it, in the center of education. The discovery of relations between language and nationalism, led to minorities in nation-states to protect their identity through linguistic nationalism. To do this, they tried to keep alive, standardize and finally to make their mother tongue as language of instruction by using international agreements and organizations. Most of the separatist movements in recent years, are language based movements. The most referred law of these movements in seeking legitimacy of international agreements as a base, is EU law.In this study;-The importance of language,-Language and nationalism relationship,-Minority rights-EU law,-The subject of language of instruction in mother tongue within the jurisprudences of ECHR (European Court of Human Rights) which guides EU in Human rights issues, are examined and some examples in EU countries' applications are given.Key words: nation, language, nationalism, Nation-state, ECHR (AİHM)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleAnadille eğitim ve Avrupa Birliği Hukuku
dc.title.alternativeEducation in mother tongue and European Union Law
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHukuk Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmEuropean Union Law
dc.subject.ytmLanguage
dc.subject.ytmNationalism
dc.subject.ytmNation
dc.subject.ytmEuropean Court Human Rights
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation language
dc.identifier.yokid10031006
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357616
dc.description.pages237
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess