Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Rukiye Gülay
dc.contributor.authorBiter, Gülhanim
dc.date.accessioned2020-12-04T18:44:58Z
dc.date.available2020-12-04T18:44:58Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96222
dc.description.abstractSivil toplum kuruluşları (STK) yaptıkları hizmetleri ve sosyal sorumluluk kampanyalarını duyurmada, ajanslardan destek almak yerine öncelikle kendi imkanlarını kullanmayı tercih etmektedir. STK'lar, kampanyalarının duyurulması ihtiyacını kendi uzman personeli veya gönüllü üyesi aracılığıyla organize etmeyi daha az maliyetli görmektedir. 1990 yıllarda hayatımıza giren sosyal medya uygulamaları STK'ların faaliyetlerini kamuoyuna yaymaları için yeni bir mecra açılmasını sağlamıştır. Bugün özellikle Facebook ve Twitter'ın iletişim anlamında STK'lar için çok büyük bir ihtiyacı karşıladığı düşünülmektedir. Çünkü tanıtım faaliyetlerinde sosyal ağların alternatifi olarak görülen fuar, seminer, vb. organizasyonlardaki eleman ihtiyacı, yer temini ve basılı dokümanlar için ayrılacak kaynağın miktarı; STK'ların tanıtım çalışmalarında Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlara yönelmesine neden olmaktadır. Bu çalışma ile İstanbul'daki toplam 18 sivil toplum kuruluşu yöneticisiyle yapılan yüz yüze ve derinlemesine görüşmeler üzerinden STK'ların sosyal medya kullanımları analiz edilmiş ve sosyal medya kullanımının STK'ların kamusal alandaki varoluşları bağlamındaki stratejik önemi ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Elde edilen bulgulara göre STK'ların sosyal sorumluluk çalışmalarını duyurmada sosyal medyanın ucuz maliyet, kolay erişim,hızlı yayılım, görsel iletişim, hedef kitle seçebilme, hızlı geri bildirim alabilme gibi özelliklerinden dolayı STK'ların PR faaliyetlerinde önemli bir rolü olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Sivil Toplum Kuruluşları, Sosyal Sorumluluk, Sosyal Medya
dc.description.abstractNon- governmental organizations (NGO) use their own resources, instead of the assistance of the agencies, to announce their services and social responsibility campaigns. NGO's find it cheaper to fulfill the need for the announcement of their campaigns, by volunteers or their own specialized staff. The social media applications that has been in our lives since 1990's , provided a new era to propagate the activities of NGO's to public opinion. Today it is considered that, especially Facebook and Twitter fulfill a great need for NGO's. The cost of staff, place and printed documents in fairs, seminars or similar organizations which are seen as an alternative to social media, make NGO's to trend to social media like Facebook and Twitter in publicity activities.By this study, several face to face and deepened meetings have been carried out with managers of 18 non-governmental organizations in İstanbul, in order to analyze the use of social media and to place emphasis on the strategic importance of the use of social media in the context of the NGO'S existence in public sphere. According to gained findings, qualities in announcing social responsibility ,like : relevant cost, easy access , quick spreading , visual communication , possibility to pick a target audience and quick feedback , social media has an important role in the public relations campaigns.Key words: Non-governmental organizations, Social responsibility and social media.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleSivil toplum kuruluşlarında sosyal sorumluluk kampanyalarının duyurumunda sosyal medya kullanımının stratejik önemi
dc.title.alternativeThe strategic importance of using social media on publicity of social responsibility campaigns in non-governmental organisations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNongovernmental organizations
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmCampaign
dc.subject.ytmPublic relations campaign
dc.identifier.yokid10028314
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357611
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess