Show simple item record

dc.contributor.advisorMelemen, Mehmet
dc.contributor.authorÖzbulut, Bekir
dc.date.accessioned2020-12-04T18:44:39Z
dc.date.available2020-12-04T18:44:39Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96212
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye'de e-ticaretin gelişimi ve uygulamaları esnasında yaşanan sorunlar değerlendirilmiştir. Öncelikle internetin e-ticaret için önemi ve potansiyelinden bahsedilmiştir. E-ticaretin kullanımının ve yaygınlaşmasının internete bağlı olarak gelişmekte olduğu vurgulanmıştır. E-ticaret için internet kullanılabilirliği önemli bir faktördür. İnternetin işlevi, e-ticareti kullanan işletme sahiplerinin ve tüketiciler açısından önem arz etmektedir. İnterneti ticari amaçlı kullanmaya başlayan üretici ve tüketiciler e-ticaret yoluyla büyük ölçüde kolaylıklar elde etmiştir.İkinci bölümde, e-ticaret kullanımının artmasıyla birlikte ticaretteki kolaylıkların da artış göstermiş olduğu anlatılmaktadır. E-ticarette yaşanılan bu gelişmeler ticareti de olumlu yönde etkilemiştir. İnternetin ticaret amaçlı kullanılmasıyla birlikte ürün alım-satımlarında da artış gözlemlenmiştir. E-ticaretin araçlarından, ödeme yöntemlerinden ve türlerinden bahsedilmiştir. İnternetin e-ticaret üzerindeki etkisi ve e-ticaretin işlevselliği vurgulanmıştır. E-ticaretin kullanılmasıyla birlikte ortaya çıkan avantaj ve dezavantajlardan da elde edilmiştir.Türkiye'de e-ticaretin uygulanması esnasında yaşanan aksaklıkların ortaya çıktığı gözlemlenmiştir. E-ticaretin kullanımı esnasında yaşanan sorunlar tüketicilerin e-ticareti kullanma konusundaki tutumlarında etkili olmaktadır. Bu aksaklıkların giderilmesi ve çözüme kavuşturulması için alınması gereken önlemler vurgulanmıştır. Tüketiciler daha az sorunla karşılaşıp e-ticaret alanında yapılan işlemlerde kendilerini güvende hissetmek istemektedirler. Tüketicilerin ve e-ticaret işletmesi sahiplerinin birbirlerine karşı güvenli bir alışveriş imkânı sağlamasıyla birlikte e-ticaret daha da gelişir hale gelecektir. Anahtar Kelimeler: İnternet, E-ticaret, Uygulamadaki Sorunlar.
dc.description.abstractIn this study, it is evaluated that challenges during the improvement and the processes of the e-commerce. Firstly, it is mentioned about potential and importance of the internet for e-commerce. It is emphasized that using and pervading of e-commerce, depends on internet, has improved. Availability of the internet is an important factor for e-commerce. Function of the internet is important for the owner and consumers used to e-commerce. Producers and consumers used the internet for commerce have a great facilities through e-commerce.In the second chapter, the more usage of e-commerce is increased, the more commercial facilities are increased. Trade has been affected positively by the improvements in the e-commerce. It is seen that an increasing in the buying-selling the product by using the internet for commerce. It is mentioned about tools, payment methods and kind of the e-commerce. The effect of the internet on the e-commerce and availability of the e-commerce have been emphasized. By using e-commerce, advantages and disadvantages have been obtained. It has been seen that any challenges during the applications of the e-commerce in Turkey. The challenges are affected about using e-commerce by consumer. The cautions to remove challenges and to find the solutions have been determined. Consumers want to be in safe during e-commerce process with fewer problems. If consumers and owners are in safe during the process, e-commerce will be more improved.Key Words: Internet, E-commerce, Challenges in the Process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleTürkiye`de e-ticaretin gelişimi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar
dc.title.alternativeThe development of e-commerce in Turkey and problems encountered in the application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmTrade
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmInternet use
dc.identifier.yokid10030417
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357598
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess