Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, İsmet Kahraman
dc.contributor.authorBardakçi, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:44:36Z
dc.date.available2020-12-04T18:44:36Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96210
dc.description.abstractGenellikle uluslararası ticari faaliyetlerde firmaların ve pazarlamacıların başarısız olmasının en önemli sebebi kültürel unsurların çok iyi bilinmemesinden kaynaklanmakta ve uluslararası rekabetle başa çıkabilmenin en kaçınılmaz yolu ise diğer kültürleri anlamaktan geçmektedir. Bu unsurların, yani kültürel özelliklerin tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilediği artık bilinen bir gerçektir. Ancak; tam olarak algılanamayan kültürel farklılıklar, firmalara dezavantajlar getirmektedir. Bu çalışmada kültürel unsurların analiz edilmesine yönelik olarak anket yapılmış ve Azerbaycan kültürü incelenmiştir. Yine Azerbaycan'ın demografik, siyasi ve ekonomik yapısı araştırılarak, kültürel ve demografik özellikleri ile Azerbaycanlı tüketicilerin davranışları arasındaki ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Yapılan bu çalışma ile Türkiye ve Azerbaycan arasında son dönemlerde artan ticarette oluşabilecek kültürel olumsuzlukların en aza indirilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca Azerbaycan'daki tüketicilerin satın alma davranışlarının tespit edilip Türkiye ile Azerbaycan arasında ithalat ve ihracat yapmayı düşünen pazarlama yöneticilerine bu konuda yardımcı olmaktır.Anahtar kelimeler: Kültür, Kültürel Unsurlar, İthalat, İhracat, Azerbaycan, Tüketici Davranışları
dc.description.abstractThe main reason why marketing firms fail in international commerce is usually the lack of information of the other cultures. It is thought that it is indispensable to understand cultural norms if the firms want to play a competitive role in international rivalry. It is a common sense that cultural norms and values are one of the crucial factors that affect the consumer behavior and it could be regarded as a disadvantage for the marketing firms not to abide by these particular norms. In this work it has been surveyed to analyze Azerbaijani culture and it has been determined how Azerbaijani consumers tend to purchase, regarding the economical and demographic features of the culture. Related data has been analyzed in SPSS programme. The main purpose of the thesis is to show how the ongoing cultural conflicts between Turkey ad Azerbaijan could be decreased. It also aims to help the certain marketing management on the importation and exportation of the goods between Turkey and Azerbaijan.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazarlamada kültürel unsurların önemi ve Azerbaycan araştırması
dc.title.alternativeImportance of cultural norms in international marketing and analysis of Azerbaijan
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCultural characteristics
dc.subject.ytmCultural consumption
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmImport
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmTrade relations
dc.subject.ytmTurkish-Azerbaijan relations
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmAzerbaijan
dc.identifier.yokid10032921
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid361739
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess