Show simple item record

dc.contributor.advisorSaldamlı, Asım
dc.contributor.authorKonyalioğlu, Selen
dc.date.accessioned2020-12-04T18:44:19Z
dc.date.available2020-12-04T18:44:19Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96201
dc.description.abstractAlışveriş Merkezi (AVM) ziyaretçilerin günlük ihtiyaçlarını giderdikleri, eğlenceli ve keyifli vakit geçirmek istedikleri mekanlardır. Tüketicilerin alışveriş merkezlerinde aldıkları hizmetlerin kalitesi, içeriği, detaycılığı önem taşımaktadır. AVM yönetimi tüm hizmetlerin sağlayıcısı olarak büyük bir sorumluluk altındadır. Müşteri memnuniyeti odaklı olup, bu anlayış çerçevesinde yönetilen alışveriş merkezleri başarıya ulaşabilmektedir.Alım gücü artan tüketiciler, kredi kartlarının kendilerine sağladıkları olanaklardan yararlanmak istemektedirler. Bununla beraber sokaklarda, televizyonda, internet ortamında gösterilen reklamların cazibesi, tutundurma çalışmaları, sosyal aktivitelerin çeşitliliği, rekabetin güçlenmesi ve satın alma kararlarının hızlanmış olması sayesinde bir AVM' ye yönelik beklentilerin kalite standartları günden güne artmaktadır. Aynı kentte birden fazla AVM'nin varlığı ziyaretçilerin karşılaştırma yapmasına olanak vermektedir. Ziyaretçilerin tercihlerini yapmadan önce hangi kriterleri göz önünde bulundurduklarına ilişkin uygulamalı bir çalışma yapılmıştır.Yönetimsel faaliyetlerin tüketicinin tercihlerinde önemli bir rol oynadığını ortaya koyan bilimsel çalışmada; Tüketicilerin AVM'lerdeki fast-food alanları için %4,44, ürün hizmet kalitesi için %3,98 olan algı düzeylerinin oldukça yüksekken, marka tanıtımı ve promosyonlar için %3,45 olan algı düzeylerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Tüketiciler ve Alışveriş Merkezleri, Perakende sektöründe Alışveriş Merkezleri, Alışveriş Merkezi Yönetimi, Müşteri Memnuniyeti
dc.description.abstractShopping Center is the place that satisfies the daily needs of the visitors who spend also their time for fun and leisure. The quality, the content and the details of the services that the consumers receive in the shopping centers are important. The management of the shopping center, as a provider of these services, is under a big responsibility. Shopping Center, managed according to the focus on the customer satisfaction, can reach the success.The consumers with the increase of their purchasing power, want to take the advantage of the opportunities that their credit cards provide to them. Additionally, the quality standarts expected from Shopping Centers increase day by day with the attractivity of the commercials in the streets, on TV and on the internet , the promotional activities, the diversification of the social activities, the pressure of the competition and quick decisions of purchase. The presence of more than one Shopping Center in the same city helps the visitors to compare and effect their decisions to change, according to their preferences. A detailed practical research, related to the criterias that influence the visitors before making their decision is made.In this academic study which shows that the adminisrative activities play an important role in the consumer preference: it is determined that while the perception level of the consumers which is quite high with 4,4% for the fast food areas of the shopping centers, and also quite high with 3,98% for the product service quality, however this level for the brand recognition and the promotions is found moderate with 3,45%.Key words: Consumers and Shopping Centers, Shopping Center in Retail Sector, Shopping Center Management, Customer Satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin Alışveriş Merkezi (AVM) tercihlerinde AVM yönetiminin önemi
dc.title.alternativeThe importance of the shopping center management for the preferences of the shopping center by the consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmShopping centers
dc.subject.ytmManagement
dc.identifier.yokid10043005
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363147
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess