Show simple item record

dc.contributor.advisorTuna, Yusuf
dc.contributor.authorElyay, İlkcan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:44:07Z
dc.date.available2020-12-04T18:44:07Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96195
dc.description.abstractGünümüzün hızla değişen ve artan rekabet koşulları, klasik rekabet kavramının yanında küresel rekabet kavramını da ortaya çıkarmıştır. Küresel rekabet firmalar arasındaki basit rekabetin dışında bir oluşumdur. İçinde bulunduğumuz zamanda, ekonomik, sosyal, kültürel ve teknolojik alanda meydana gelen gelişmeler pazarların küreselleşmesine, uluslararası rekabetin yapısal ve boyutsal olarak şekil değiştirmesine neden olmuştur. Bu güçlü rekabet ortamında firmalar, şehirler ve ülkeler yarattıkları marka değerleriyle doğru orantılı, oluşumdan pay alma çabasındadırlar.Firmalar, ürünlerinin kalitesi, gerek yerel gerekse uluslararası pazarlama çalışmaları ile markalaşma faaliyetlerini sürdürürken, ülkelerin marka değerinin belirlenmesinin daha dinamik değişkenlere bağlı olduğu görülmektedir. Bu değişkenlerden bazıları, ekonomi politikaları, GSMH, işsizlik oranı, turizm geliri, ülke risk algısı, rekabet gücü, sağlık hizmetleri, toplam ihracat, bankacılık sistemi ve siyasi istikrar şeklinde sıralanabilir. Bu noktada; marka değerlendirme kuruluşları, ülkelerin marka değerlerini, bahsi geçen değişkenleri kendi metodolojileri ile birleştirerek belirlemektedirler. Çalışmamızda, öncü marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'nin veri, rapor ve değerlendirmelerinden yararlanacağız.
dc.description.abstractIn today's world, rapidly changing competitive environment brings out not only the classic concept of competition but global competition as well. Global competition is a leading force which is apart from the competition faced by companies. Today, economic, social, and cultural changes coupled with technological improvements have led to a dramatic change in the structure of competition on a global scale. In this fierce competitive environment, companies, cities as well as countries are trying to benefit from any sorts of opportunities that may arise. Although the companies are increasing the brand recognition and value with both local and international marketing efforts and by providing high quality products and service, it is evident that the determination of brand value of countries, also known as nation branding, is dependent upon more dynamic variables; some of which are government policies, GDP, unemployment, revenue generated by tourism, perception of risk within the country,healthcare, export, banking system and political stability. Organizations that determine the value of a nation's brand take all the aforementioned factors into consideration. In our study, we will be using company data, reports and evaluations of leading brand evaluation agency, Brand Finance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüreselleşme olgusu çerçevesinde ülkelerin marka değeri ve gelişmekte olan ülkeler örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNation branding
dc.subject.ytmDeveloping countries
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmGlobalization
dc.identifier.yokid10044730
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363138
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess