Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, İsmet Kahraman
dc.contributor.authorUygur, Yasin
dc.date.accessioned2020-12-04T18:43:57Z
dc.date.available2020-12-04T18:43:57Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96190
dc.description.abstractGünümüzde küresel rekabetin yoğun şekilde yaşanması ve kamu kurumlarının sürekli değişim içinde olan çevreye uyum sağlayabilecek etkili bir stratejik yönetim sergileyebilme gereksinimi, özel sektör de olduğu gibi kamu kurumlarının da hizmetlerini müşteri (vatandaş) odaklı hale getirmesini sağlamıştır. Ayrıca, günümüzde bilgisayar ve dijital teknolojileri ile haberleşme araçlarının hızının inanılmaz düzeyde artması nedeniyle kamu kurumları da stratejik pazarlama planlamalarını ve örgüt yapılarını bilgiye dayalı olarak yenilemek zorundadırlar. Bu bakımdan, kamuda pazarlama bilgi sistemlerinin geliştirilerek bilginin sunumunun daha etkin şekilde gerçekleştirilmesi oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı, kamu kurumlarının değişen dünya düzeniyle birlikte hizmet sunumunda müşteri (vatandaş) odaklı yaklaşımı benimsemelerinin önemini kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşu olan İstanbul Ticaret Odası özelinde ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, çalışmanın odak noktasını, İstanbul Ticaret Odası (İTO)'nın mevcut hizmetleri ve faaliyetlerinin üyelere yönelik olarak daha hızlı, verimli ve kaliteli hale getirilmesi için sunulmuş olan öneriler oluşturmaktadır. Böylece, İTO'nun üye odaklı hizmet kalitesini iyileştirmede bilgi teknolojileri destekli pazarlama stratejilerinin öneminin ortaya konulması hedeflenmektedir.Anahtar Kelimeler: Kamu Kurumu, Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşu, Pazarlama Stratejileri, Pazarlama Bilgi Sistemi, Müşteri (Vatandaş) Odaklılık.
dc.description.abstractThe global competition experienced intensely nowadays and the requirement of public institutions for demonstrating an effective strategic management to adapt to the environment which is constantly changing, has made the services of public institutions as well as private sector customer (citizen) oriented. Moreover, nowadays public institutions must renew their strategic marketing planning and organizational structures in the basis of information due to the incredible level of increase in speed with computers, digital technology and communication tools. In this regard, developing marketing information systems and realizing more effective presentation of information is very important. The aim of this study is to reveal the importance of approach of customer (citizen) orientation adopted by public institutions in the provision of services with the changing world order in particular with Istanbul Chamber of Commerce, a professional organisation with public institution status. In this context, the focus of this study is composed of recommendations presented in order to make Istanbul Chamber of Commerce (ICOC)'s existing services and activities faster, more efficient and higher quality for its members. Thus, it is intended to put forth the importance of marketing strategies supported by information technologies in improving the ICOC's member oriented service quality.Key Words: Public Institution, professional organisation with public institution status, Marketing Starategies, Marketing Information System, Customer (Citizen) Orientationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu kurumlarının pazarlama stratejileri ve İstanbul Ticaret Odası örneği
dc.title.alternativeMarketing strategies of public institutions and case of İstanbul Chamber of Commerce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmOccupational organizations
dc.subject.ytmInformation systems
dc.identifier.yokid10034566
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid361741
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess