Show simple item record

dc.contributor.advisorDağlar Macar, Oya
dc.contributor.authorÖzarslan, Melike Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-04T18:43:40Z
dc.date.available2020-12-04T18:43:40Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96181
dc.description.abstractSon dönemde hızla gelişen teknoloji sayesinde, her türlü bilgiye ulaşma ve bilgiyi yayma imkanına kavuşulmuştur. Bununla birlikte, yayılan bilginin doğruluk ve güvenilirlik derecesini ölçmek aynı oranda zorlaşmıştır. Tarih boyunca çeşitli mücadeleler içine giren grupların, galip çıkmak amacıyla kullandığı yöntemler arasında en etkin olanının, hedef kitlenin ikna edilerek, kendi isteğiyle, istenilen şekilde yönlendirilmesi olduğu tespit edilmiş ve bu kapsamda hedef kitleye yönelik algı yönetimi uygulamaları gerçekleştirilmiş ve gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmada, algı, tutum ve davranış kavramları incelenmiş, algı yönetiminin gelişimi, süreçleri, araçları, alanları ve sosyal medya ile ilişkileri incelenerek çeşitli örneklere yer verilmiştir. Algı yönetimi uygulamalarının toplumsal olaylarda ne derece önemli rol oynadığı belirtilmiştir.
dc.description.abstractAll kinds of opportunities to access knowledge and knowledge dissemination have been attained with rapidly evolving technology in revent years. However, to measure the degree of accuracy and reliability of the emitted information has become difficult at the same rate. In order to emerge triumphant among the most effective used method is to be directed in the desired shape of the convinced target audience has been determined throughout the history that fall into various struggles. Within this scope, audience perception management practices were carried out. In this study, perception management, the attitudes and behavior concepts, the development of perception management, processes and tools have been examined by several examples.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleKitleleri harekete geçirme aracı olarak sosyal algı yönetimi
dc.title.alternativeSocial perception management as a means to mobilize the masses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial movements
dc.subject.ytmSocial perception
dc.subject.ytmPerception management
dc.subject.ytmTarget group
dc.identifier.yokid10050131
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372173
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineUluslararası İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess