Show simple item record

dc.contributor.advisorÖymen, Gözde
dc.contributor.authorAslan, Batuhan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:42:33Z
dc.date.available2020-12-04T18:42:33Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-10-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96146
dc.description.abstractBu çalışmanın konusu `Siyasi Partilerin Sosyal Medya Kullanımı / Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) Örneği` dir.Siyasal iletişim çabalarının günümüz yeni medya iletişim teknolojilerinden İnternet ve sosyal medya alanlarını kapsar şekilde çeşitlenmesi, sosyal medya ve siyaset arası ilişkiyi teori ve pratikte araştırmaya değer yapmaktadır. Diğer taraftan çalışma konusu partinin 13 yıldır iktidarda olması çalışmaya ayrı bir önem kazandırmaktadır. Bu doğrultuda çalışmayla amaçlanan günümüzde `yeni medya` kavramının içeriğinde önemli yer tutan sosyal medya ortamlarının siyaset ile ilişkisini; siyaset tarafından kullanımına dair durum tespitini içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirmiştir. Bu bağlamda TBMM'de temsil edilen Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) ve onun lideri konumunda olan Prof Dr. Ahmet Davutoğlu ve mecliste grupları bulunan BDP, CHP ve MHP'nin ve parti liderlerinin (Selahattin Demirtaş, Kemal Kılıçdaroğlu ve Devlet Bahçeli) sosyal medya kanallarını kullanım şekli; anlayışı ve çeşitliliği, kullanım oranı; güncesi ve sıklığı, kullanım politikası; uygulamaları ve `etki`leşim gayretleri 2015 (Ocak – Nisan) 3 aylık süreç analiz edilecektir. Üç bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümü `Siyasal İletişim Kapsamı ve Önemi`, ikinci bölümü `Sosyal Medya ve Analizi` son ve çalışmanın uygulama ve analiz olarak varsayılacak bölümü ise `Siyasi Partilerin Sosyal Medya Kullanımı / AK Parti Örneği` olarak belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe topic of this study, `Use Of Social Media By Political Parties: The Example of Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP)`.Today's new media political communication efforts communication technologies, the internet and social media in a way that it covers the field of diversification, the relationship between the theory and practice of social media and politics is worth investigating. Direct the work of the ruling party in this regard to be to work for 13 years, gives a special importance. The aim of the work in this direction is today's `new media` social media holds an important place in the context of the concept of its relationship with politics; politics is to do with the content analysis method by the use of due diligence. In this context, represented in parliament, Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) and its leader, Prof. Dr. Ahmet Davutoğlu in many places still to be analyzed in detail from this analysis groups in parliament, which has the BDP, CHP and MHP leaders and party (Selahattin Demirtaş, Kemal kılıçdaroğlu, and Garden State), how to use social media channels; understanding and diversity, utilization rate; the diary and the frequency usage policy, practices, and `impact`les samples for 3 months as my efforts to be researched by 2015, are discussed.The study, which consists of three sections, the first part of `political communication and the importance of the concept of the` second chapter `social media and analysis` and the analysis of the study are considered to be the last application and the section `use of social media by political parties / the instance of the AK Parti,` as it is opened the first two-part literature review of `analysis, evaluation and benchmarking, with the end result and ultimately terminated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSiyasi partilerin sosyal medya kullanımı: Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) örneği
dc.title.alternativeUse of social media by political parties: The example of Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-14
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMedia relations
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmAdalet ve Kalkınma Party
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.identifier.yokid10085034
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407012
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess