Show simple item record

dc.contributor.advisorHepkon, Zeliha
dc.contributor.authorArslan, Sinem
dc.date.accessioned2020-12-04T18:42:31Z
dc.date.available2020-12-04T18:42:31Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96145
dc.description.abstractTüketme terimi, `tahrip etmek, harcamak, israf etmek, bitirmek` anlamlarını taşımaktadır. Tüketime ekonomik açıdan bakıyor olsak da tüketim kültürel bir yapıya da sahiptir. Jean Baudrillard tüketimi kodlar ve kurallarla düzenlenmiş bir göstergeler sistemi olarak tanımlamaktadır. En önemli kitle iletişim araçlarından biri olan televizyonun etkisi günümüzde gün geçtikçe artış göstermektedir. Televizyon insanların en önemli bilgi kaynaklarından biridir. Hem görsel hem de işitsel özelliği olması sebebiyle hem akılda kalıcı hem de görsel hafızayı canlandırıcı bir etkiye sahiptir. Televizyon dizileri kullandıkları lüks ürünler, evler, arabalar yoluyla insanları tüketmeye sevk ediyor. Bu çalışma Medcezir dizisi üzerinden televizyon dizilerinin gündelik yaşamımız ve tüketim kalıplarımız üzerindeki etkisini ele alacaktır.Anahtar Kelimeler: Tüketim toplumu, televizyon, televizyon dizileri, Medcezir
dc.description.abstractThe concept of consumption means 'to destroy,spend,waste or finish something'. Even though we're looking at an economic standpoint of consumption,consumption has a cultural structure.Which is one of the most important mass media impact of television novadays is icreasing day by day. Television is one of their most important source of information. Due to both visual and auditory feature both catchy and visual memory has an invigorating effect. Especially as the television series that they use luxury products,houses,cars encourages people to consume more.This thesis will analyze the effects of television serials on our daily life and our consumption modes through Turkis TV serial Medcezir.Key Words: Consumption society, television, television series, Medceziren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTüketim toplumu ve televizyon dizileri:Medcezir dizisi incelemesi
dc.title.alternativeConsumption society and television series:Analyze of 'Medcezir' series
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMedya ve İletişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumption society
dc.subject.ytmSerials
dc.subject.ytmTelevision serials
dc.subject.ytmMedcezir
dc.identifier.yokid10082239
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395083
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess