Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabulut, Ahu Tuğba
dc.contributor.authorAyan, Ekrem
dc.date.accessioned2020-12-04T18:42:08Z
dc.date.available2020-12-04T18:42:08Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96133
dc.description.abstractŞirketler küreselleşmeyle birlikte, değişen iş yapma koşullarında, varlıklarını sürdürebilmek için büyüme yoluna gitmek durumundadır. Büyümeyle birlikte rekabetin getirmiş olduğu zorlu şartlarda şirketlerin daha az maliyetli ve daha hızlı çözüm odaklı stratejik dış büyüme yöntemlerini seçmesi elzemdir. Zira iç büyüme daha maliyetli ve uzun süreli olsa da dış büyüme daha az maliyetli ve süreci daha kısadır. Kuşkusuz ki en kapsamlı, en dinamik ve daha efektif bir dış büyüme olan birleşme ve satın alma işlemleri tezin esas konusunu oluşturmaktadır. İlk üç bölümde teorik bilgiler kapsamında anlaşılır ve sade bir şekilde birleşme ve satın alma işlemleri anlatılmıştır, sonrasında ise vaka analizi ile dış büyümenin işletme performansına yapmış olduğu etkilerden bahsedilmiştir. İnceleme kapsamında aşağıdaki soruların cevapları aranmaya çalışılmıştır:•Şirketleri Büyümeye İten Nedenlerin Gerekçeleri?•Birleşme ya da Satın Alma Operasyonunun Türleri, Şekilleri Nelerdir? Büyümeye Olan Katkısı Nedir?•Birleşme ve Satın Alma Operasyonunun Sinema Sektöründe Yarattığı Etki?Çalışma içeresinde veri elde etmek amacıyla kullanılan yöntem ilk üç bölüm için literatür taraması olmuştur. Teorik bilgiler kapsamında değerlendirilen son bölümde yani vaka çalışması bölümünde Mars Sinema'nın AFM Sinemaları'nı satın aldığı döneme değinilmiştir. Satın alım sonrası ve satın alım öncesi dönem karşılaştırılarak hasılat, kişi sayısı ve finansal analiz ve yorumlamalarla işletmenin marka değeri yarattığı bu süreçte stratejik bir hamle olan satın alma işleminin işletmeye kattığı finansal verimliliğe değinilmiştir.Anahtar Kelimeler: Küreselleşme, Büyüme, Dış Büyüme, Sinema, Birleşme ve Satın Alma.
dc.description.abstractCompanies are compelled to grow in order to survive in the globalizing world with changing business conditions. Besides growing, in the challenging conditions brought by competition, it is crucial that the companies choose the strategic external growth methods that are less costly and much faster. Because internal growth is costlier and takes longer, whereas external growth is less costly and the process requires less time. The fundamental subject of the thesis is the mergers and acquisitions which certainly are the most comprehensive, the most dynamic and more effective external growth. First three sections briefly explains the mergers and acquisitions in the framework of theoretical information. Next, the effects of external growth on the firms' performance is discussed over a case study. In the course of research, answers to following questions are aimed to be found:•What Are the Reasons Driving Companies to Grow?•What Are the Types and Forms of Mergers or Acquisitions Operations? What Is Their Contribution to Growth?•The Effect of Mergers and Acquisitions Operations on the Cinema Industry?In this research, the method used for data gathering is literature review for the first three sections. In the last section where the case study is examined in the framework of thoretical information, the period when Mars Cinema acquired AFM Cinema is inspected. The periods after and before the acquisition are compared through the indicators of revenue, number of workers, and by utilizing financial analyses and interpretations to see the financial efficiency that is gained by this strategic move of acquisition where the company has generated brand value.Keywords: Globalization, Growth, External Growth, Cinema, Merger and Acquisition.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleŞirketlerde birleşme ve satın alma kararlarının işletme performansına etkisi: AFM örnek olay incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmMergers
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmCompany performance
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmMergers
dc.subject.ytmCinema sector
dc.subject.ytmCinema
dc.identifier.yokid10078701
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395070
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess