Show simple item record

dc.contributor.advisorÇengel, Özgür
dc.contributor.authorKara Dinçer, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-04T18:41:49Z
dc.date.available2020-12-04T18:41:49Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96123
dc.description.abstractGünümüzde arzın talepten daha fazla olması rekabet durumunu arttırmış ve üreticilerin güçlenmesi ile birlikte ürünlerin farklılaştırılması ihtiyacı artmıştır. Bu ihtiyaç, ürünlerde marka kullanımını doğurmuş ve marka ile ilgili çalışmalarla yeni kavramlar ortaya çıkmıştır. Kavramlardan biri olan marka kişiliği bu çalışmada ele alınmıştır. Günümüzde markaların farklılaşması için marka kişiliği yaratmak işletmelerin en önemli rekabet aracı haline gelmiştir. Tüketicilerin zihninde doğru konumlandırma yapabilmek amacıyla marka yöneticileri marka kişiliğine oldukça önem vermiştir. Bu çalışmanın amacı, bebek beslenme gereçleri sektöründe yer alan markaların arketiplerinin belirlenmesi ve satın alma davranışları üzerindeki etkisinin sorgulanmasıdır
dc.description.abstractIn our day, since supply is higher than demand, the competition has increased, and while manufacturers gain strength, the need for product differentiation is arisen. This need has led to brand usage and through studies on brands new concepts have emerged. One of those concepts, namely `Brand Personality` is discussed in this study. Today, to create brand personality in order to differentiate brands has become the most important competitive tool of companies. In order to make a correct brand positioning in the minds of consumers, brand managers attach a great importance to the brand personality. The objective of this study is to determine the archetypes of brands in baby feeding essentials sektör and to investigate their effect on purchasing behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka arketipinin tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi ve bir alan araştırması
dc.title.alternativeBrand archetype of influence on consumers buying behaviour and a field research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmArchetype
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid10083630
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395066
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess