Show simple item record

dc.contributor.advisorÇengel, Özgür
dc.contributor.authorSari, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-04T18:41:40Z
dc.date.available2020-12-04T18:41:40Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96118
dc.description.abstractHazır giyim tüketimi, son yıllarda en çok üzerinde durulan konulardan biridir. Birçok hazır giyim markası gelişmekte olan potansiyel hedef pazarlardaki fırsatlara odaklarını çevirerek, uluslararası marka kimliği kazanmaktadır.Bu çalışmada Fas ülkesi ile ilgili genel bilgiler, hazır giyim pazar büyüklüğü ,pazarın oyuncuları ve tüketici davranışı ile ilgili bilgiler verilmiştir. Fas ülkesinde yaşayan tüketicilerin hazır giyim tüketimine yönelik tutum ve davranışları detaylı incelenmiştir. Tüketicilerin hazır giyim tüketimine yönelik gerçekleştirilen bu çalışmada 500 tüketici ile yüzyüze derinlemesine görüşme tekniği ile veriler elde edilmiştir. Verilerin analizinde tüketicilerin hazır giyim tüketimi hakkında tutum ve davranışları frekans analizi ile değerlendirilmiştir. Ayrıca Fas ülkesinde hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren bir Türk firması ile saha araştırması yapılmış, birincil veri olan mülakat yöntemi ile araştırma sonuçları pekiştirilmeye çalışılmıştır. Fas Hazır Giyim Perakende Sektörü özelinde hazırlanan bu çalışmanın günümüzde ve gelecekte yürütülecek kapsamlı diğer çalışmalara katkı sağlaması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractApparel retail is one of the topics that is being discussed on recent years. Many apparel retail brands have gained international brand identities via focusing on opportunities of the potential emerging markets.In this study, you will find general information regarding Morocco, apparel retail market size, players on the market and consumers' behaviour. Attitudes and behaviours of consumers who are living in Morocco are surveyed in detail. Data is obtained with 500 face to face in depth interviews in this study which is about consumers apparel retail consumption. Consumers' attitude and behaviour were evaluated with frequency analysıs. In addition to that, a field study was conducted with a Turkish company which is operating in Morocco apparel retail market. Hypothesis was tried to be reinforced with interview method which is initial data. The aim of this study which is specially prepared for Morocco Apparel Retail sector is to contribute today'a and future's more compherensive studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFas pazarında hazır giyim tüketimine yönelik tüketicilerin tutum ve davranışları
dc.title.alternativeConsumers' attitudes and behaviours at Morocco apparel retail market
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReady made clothing
dc.subject.ytmMorocco
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmConsumer behaviour models
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.identifier.yokid10067371
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383524
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess