Show simple item record

dc.contributor.advisorŞakı Aydın, Oya
dc.contributor.authorKüçük, Bedia
dc.date.accessioned2020-12-04T18:41:25Z
dc.date.available2020-12-04T18:41:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96110
dc.description.abstractTeknoloji dünyasındaki gelişmeler, ilişki içinde olduğu tüm sektörleri de değiştirmiş ve geliştirmiştir. İnternet ve televizyon da bu yeniliklerinden oldukça etkilenmiştir. Televizyon yayınlarının internet üzerinden de verilmeye başlamasıyla, hem televizyon yayıncılığında hem de televizyon izleme pratiklerinde yeni bir dönem başlamıştır. Yeni yayıncılık sistemiyle, kullanıcılar çift yönlü, interaktif bir iletişim ortamına geçmiştir. Bu geçişle birlikte televizyon izleme kültüründe bir dönüşüm yaşanarak, televizyonun vazgeçilmez bir öğesi olan izleyici kavramı da bu dönüşümün etkisinde kalmıştır. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte ortaya çıkan; sayısallaşma, yakınsama ve temalaşma kavramları, yeni medyayı yaratmıştır. IPTV, yeni medyanın en güncel türüdür. İnternet protokolü üzerinden gerçekleştirilen bu yeni televizyon yayıncılığı, bireyselleştirilmiş ve kişiye özel hale getirilmiş, ses, görüntü ve metin iletimini bir arada sunan bir teknolojiye işaret etmektedir. Kullanıcısını aktif hale getiren IPTV'nin sunduğu hizmetler televizyon içeriği ile sınırlı kalmayıp, internet üzerinden gerçekleştirebilecek alışveriş, bankacılık, oyunun yanı sıra, mobil tv izleme, televizyondan eğitim, adreslenebilir reklamcılık, aile bireylerine televizyon üzerinden mesaj gönderme gibi çeşitli interaktif özelliklere sahiptir. Dijital medyanın aracılık ettiği bu yeni eğilimler vasıtasıyla televizyon izleme alışkanlıklarında yaşanan değişimler, değişen televizyon ve izleyici kavramları bu çalışmada incelenmiştir. Bu bağlamda izleyicinin birey eksenli televizyonu tercih etme nedeni, Dünya'da ve Türkiye'deki IPTV kullanımı, hizmetleri, servisleri incelenerek, Türkiye'de hizmet veren Tivibu platformu anlatılarak, yapılan çevrimiçi anketle izleyici davranışları öğrenilmeye çalışılmıştır. Yaygınlaşan mobil iletişim araçlarıyla birlikte televizyon izleme alışkanlıklarında bireysellik gelecek yıllarda da artarak devam edecektir düşüncesi savunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İnternet, Etkileşimlilik, IPTV, Etkileşimli Televizyon, İzleyici
dc.description.abstractTechnological advances have changed and shaped all the various related sectors. Television industry has also taken its share from these advances. As television programs broadcast online, a new age has started both for television programming and television viewing habits. With the new boadcast system, users have experienced interactive two way communication. Through these changes, a transformation has occured in tv viewing habits and the viewers have both contributed to and been affected by this transformation process. Digitalization, convergency and thematic concepts which have occured along with technologic improved have created new media. IPTV is the most popular form of new media. This new television broadcasting is pointing out to a new technology performed over internet protocol that provides individual personalized sound, vision and text transmission together. IPTV services which enable the users to be active are not only limited to TV content. IPTV has some interactive features that let the users to experience online shopping, online banking, online gaming, mobile tv, online education, targeted advertising, instant messaging with family members via TV. In this study, changes in TV viewing habits, the concept of evolving television and audience have been evaluated through the new trends enabled by digital media. In this context, Tivibu, an IPTV platform in Turkey, has been examined in detail and the reasons why the audiences prefer individual oriented television, IPTV usage in Turkey and in the world and various IPTV services have been analyzed. Through an online questionnaire, the audience behavior has been scrutinized. In this study, it is assumed that together with the widespread mobile communication tools, individualization trend in tv viewing habits will increasingly continue in the upcoming years.Keywords: Internet, interactivity, IPTV, interactive television, television auditionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTelevizyon izleme pratiklerindeki dönüşüm: Türkiye`de IPTV ve Tivibu örneği
dc.title.alternativeThe change in tv vi̇ewi̇ng habbi̇ts: IPTV technology in Turkey and Ti̇vi̇bu example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMedya ve İletişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet protocol television
dc.subject.ytmDigital television
dc.subject.ytmInternet protocol television
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmInteractive television
dc.subject.ytmInteractive television
dc.subject.ytmTelevision broadcasting
dc.subject.ytmTransformation
dc.subject.ytmTelevision watching tendencies
dc.identifier.yokid10078354
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395075
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess