Show simple item record

dc.contributor.advisorÇengel, Özgür
dc.contributor.authorOkumuş, Altuğ
dc.date.accessioned2020-12-04T18:40:49Z
dc.date.available2020-12-04T18:40:49Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96091
dc.description.abstractReklam, Bir mal yada hizmetin, bir kurumun, bir kişinin yada fikrin, kimliği belirli sorumlusu tarafından tarifesi önceden belli bir ücret karşılığında kitle iletişim araçları vasıtasıyla olumlu bir biçimde tanıtılıp benimsetilmesi çabaları şeklinde tanımlanmakla birlikte, bir çok özelliği sebebiyle farklı tanımlarla da karşımıza çıkmaktadır. Tanımın şekli ve mahiyeti ne olursa olsun reklamın özü, bir nesneyi, bir ürünü, bir olguyu veya bir olayı insanlara kabul ettirmek ve onlara o şeyle ilgili görmeleri istenen yüzün gösterilmesini sağlamak reklamın en öz tanımlarından birisi olacaktır. Gelişen rekabet zemininde reklam, tüketiciye ulaşmanın ve tüketiciye gösterilmek istenen yüz için en kısa yol mahiyetindedir. Bu yönüyle de gereken ilgiyi görmesi kaçınılmaz olacaktır. Nitekim günümüz reklamlarına bakıldığında, düz bir anlatımdan ziyade, bilinçaltı mesajları, özdeşleştirme çabaları ve daha birçok materyalle zenginleştirilerek amaca en somut biçimde ulaşmasına gayret gösterilmektedir.
dc.description.abstractAdvertising, a commodity or service , an institution, a person or idea , identity-specific charge by the tariff in advance for a fee in the mass means of communication in a positive way descibed adoption and efforts defined as , although a lot of features because of different definitions in the emerge . Description of the shape and nature of whatever ad essence , an object, a product, a phenomenon or an event to the people to impose them on that thing about seeing the desired facial enable display ad at self-definition will be one of . Advertising on the basis of increasing competition , intended to be shown to reach consumers and consumers face is the shortest path to nature . This aspect will also not receive enough attention is inevitable . Indeed, when we look at today's ads , rather than a straight narrative , subliminal messages , identification of material enrichment efforts and a lot more practical effort is made to reach the most concrete manner .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleReklam ve reklamın tüketici tercihlerine etkisi
dc.title.alternativeAdvertising and the effect of the advertisement consumer preference
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10088039
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398364
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess