Show simple item record

dc.contributor.advisorHepkon, Zeliha
dc.contributor.authorKaragülle, Ayşegül Elif
dc.date.accessioned2020-12-04T18:40:47Z
dc.date.available2020-12-04T18:40:47Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96090
dc.description.abstractModern dünya, nesiller boyunca kendini dönüştürürken, mahremiyet algısı da kendini sürekli yenilemektedir. Mahremiyet kavramının geçmişi çok eski tarihlere dayanmasına rağmen; modernleşme süreci ile beraber önemi günbegün artmaktadır. Toplumsal dönüşümler, mahremiyet kavramı ekseninde değerlendirildiğinde, modernleşmenin bir ürünü olarak medyanın, özel yaşam ve mahremiyet ile ilişki içerisinde olduğu düşünülmektedir. Özellikle son yıllarda iletişim sürecinde bireyin artan hareketiliği ve sosyal paylaşım ağlarıyla her türlü iletişimin bu ağlar aracılığıyla gerçekleşebilmesi, mahremiyet kavramının sınırlarının daralmasına ve anlamsal olarak içinin boşalmasına sebebiyet vermektedir. Bu noktadan hareketle Facebook, en popüler sosyal paylaşım ağı olarak çalışmanın merkezinde yer almaktadır. Bu çalışmada, günümüzde mahremiyet algısında meydana gelen dönüşümler, sosyal paylaşım ağlarından Facebook örneği üzerinden incelenmektedir.Anahtar Kelimeler: Mahremiyetin dönüşümü, sosyal paylaşım ağları, modernleşme, toplumsal dönüşüm
dc.description.abstractModern world, while converting itself for generations, the perception of privacy also renews itself continuously. The history of the concept of privacy altough dates back to old times; the importance of it increases day by day with the modernization process. When social transformations estimate within the scope of privacy concept, as a product of the modernization of the media are thought to be in relationship with private life and privacy. Especially in recent years, the increasing movement of the individual in the process of communication and all kinds of communication can be done with social networks. This situation, narrowes the boundariesof the privacy concept and causes semantic loss. From this point of view Facebook is situated in the centre of the study as the most popular social networking. In this study, nowadays, privacy perceptions of transformations are studied through an instance of Facebook.Keywords: Transformation of privacy, social networks, modernization, social transformationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleGünümüzde değişen mahremiyet algısının sosyal ağlar bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of changing perception within the context of social networks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMedya ve İletişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocio-economic transformation
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmModernization
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmPrivacy
dc.subject.ytmSocial media
dc.identifier.yokid10065025
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383528
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess