Show simple item record

dc.contributor.advisorÇengel, Özgür
dc.contributor.authorSaridoğan, Vildan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:40:04Z
dc.date.available2020-12-04T18:40:04Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96067
dc.description.abstractÇokuluslu işletmelerin başarıları, bu işletmelerin faaliyet yapısının incelenmesini gerekli kılmış ve bu yöndeki çalışmaların sayısını artırmıştır. Bu çalışmanın amacı çokuluslu işletmelerdeki yerel pazarlama stratejileri ile marka yönetimi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada literatür taraması yönteminin yanında anket uygulanmış olup çalışmanın yöntemi oluşturulmuştur. Yapılan araştırma sonucunda elde edilen sonuçlar çokuluslu işletmelerin yerel pazarlama stratejilerini müşteri odaklı bir şekilde geliştirerek başarıya ulaştığını göstermiştir. Yine çokuluslu işletmelerin marka yönetimi birimlerinin sürekli olarak gelişme ve yenilikçilik odağında faaliyet gösterdiği, çalışmanın sonuçları arasında yer almaktadır. Ayrıca çokuluslu bir işletmenin başarılı olmasında pazarlama stratejileri ve marka yönetimi kapsamında yer alan girişimlerin bütünleşik bir şekilde uygulanıyor olmasının belirleyici olduğu, çalışmanın sonuçlarından bir diğeridir. Çalışma kapsamında sadece İstanbul ili ve çevre illerdeki çokuluslu işletmelerde araştırma yapılması, bu çalışmanın sınırlılığı olarak görünmektedir.Anahtar Kelimeler:Çokuluslu işletme, pazarlama stratejileri, yerel pazarlama, marka, marka yönetimi
dc.description.abstractThe success of the multinational corporations in the market necessitates researching their activity types and by this reason the academically researches have been increased. The goal of this study is to determine the relationship between the local marketing strategies and the brand management in the multinational corporations. The study contains a literature review and a questionnaire has been applied to set the methodology. The results of the survey showed that the multinational corporations focus on the customers' requests in local marketing and this helps them to be successful. Another result of the study showed that the multinational corporations' brand management departments are always trying to be innovator. The results also showed that these companies think and act about the brand marketing and the local marketing strategies integrated. The limitation of this study is the study only contains the multinational corporations in Istanbul.Keywords: Multinational corporation, marketing strategies, local marketing, brand, brand managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇokuluslu işletmelerde yerel pazarlama stratejileri ve marka yönetimi ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between brand management and local marketting strategies in multinational corporations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMultinational equity companies
dc.subject.ytmInternational enterprises
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmLocal marketing
dc.identifier.yokid10104406
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422391
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess