Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabulut, Ahu Tuğba
dc.contributor.authorGünüşen, Zeynep Ecem
dc.date.accessioned2020-12-04T18:39:56Z
dc.date.available2020-12-04T18:39:56Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96063
dc.description.abstractBu çalışmada ulaşılmak istenilen amaç, örgütsel güvenin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmada örgütsel güven kavramı; yöneticiye güven, çalışma arkadaşlarına güven ve örgüte güven alt boyutları ile incelenmiştir. Bununla birlikte örgütsel bağlılık ölçeği duygusal bağlılık, devam bağlılığı, normatif bağlılık alt boyutları ile ele alınmıştır. Araştırmada kullanılan örnekleme yöntemi, basit tesadüfi örnekleme yöntemidir. Araştırmaya yönelik hazırlanmış olan anket konaklama sektöründe yer alan bir işletmede bulunan çalışanların 300 tanesine verilmiş, 250 tanesinin cevapları analiz edilmiştir. Elde edilen veriler; frekans dağılım analizi, ortalama ve standart sapma analizleri, güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon ve çoklu regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Araştırma neticesinde örgütsel güvenin örgütsel bağlılığı pozitif yönlü etkilediği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Güven, Örgütsel Bağlılık, Konaklama Sektörü
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the effect of organizational trust on organizational loyalty. Organizational trust is explored in the following 3 dimensions: trust to manager, trust to colleagues, trust to organization. Organizational loyalty is explored in the following 3 dimensions: Affective commitment, continuance commitment, normative commitment. Simple random sampling is prefered in this research. The questionnaire was given to 300 employees in one company in hospitality sector. 250 of them filled out the questionnaire. Thus, the sampling of this study is 250. Frequency distribution analysis, mean and standard deviation analysis, reliability analysis, factor analysis, correlation analysis and multiple regression analysis were applied to the collected data. As a result of this study organizational trust has positive effect on organizational loyalty.Keywords: Organizational Trust, Organizational Loyalty, Hospitality Sector en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel güvenin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of organizational trust on organizational cummitment and application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational trust
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmHotel personel
dc.identifier.yokid10113318
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid431453
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess