Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Rukiye Gülay
dc.contributor.authorBüyükkoç Çukurbağli, Bahar
dc.date.accessioned2020-12-04T18:39:36Z
dc.date.available2020-12-04T18:39:36Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96052
dc.description.abstractSosyal medyanın her geçen gün günümüzdeki etkinliği artmaktadır. Günlük kullanım alışkanlıklarında, pazarlama faaliyetlerinde, işletmelerin kendilerini anlatmada en çok başvurdukları yöntemlerden biri haline gelmiştir. Değişen dünya şartlarında halkla ilişkiler işletmeler için hayati bir departmana dönmüştür. Bu bağlamda kontrolü zor olan bir alan olan sosyal medya kanalları halkla ilişkiler biriminin önemli çalışma alanlarından birisine evrilmiştir.Bu tezin örneklemi üniversite gençliğidir. Sosyal medyayı oldukça aktif bir biçimde kullanan üniversite gençliği üzerinde halkla ilişkiler algısının dönüşümü tezin ana konusunu oluşturmaktadır. Bu tez üç ana bölümden oluşur. İlk bölüm, geleneksel medyadan yeni medyaya geçişi ele alır. Klasik yöntemlerin değişimi ile sosyal medya insanların kendini kattıkları sübjektif bir ortam oluşturmuştur. İkinci bölümde, yeni medyanın halkla ilişkiler üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Burada halkla ilişkiler çalışmaları ile sosyal medya arasındaki bağlantı gözlemlenmeye çalışılmış, çalışmaların nasıl değiştiğine dair inceleme yapılmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde de sosyal medya çağında değişen halkla ilişkiler algısını değerlendirmek için anket yöntemi kullanılarak araştırma yapılmıştır. Araştırmada faktörler arasında en anlamlı düzey sosyal medya sonrasında halkla ilişkilerin anlamlandırılmasıdır. Teknolojik gelişmeler halkla ilişkileri etkilemiş, halkla ilişkilerin işlevlerine yeni boyutlar getirmiştir. Bu noktada sosyal medyanın halkla ilişkiler çalışmaları üzerindeki etkisi kabul edilmiş ve sosyal medya halkla ilişkilerin işleyişinde en önemli şekillenme unsurlarından biri olarak değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractSocial media is increasing with each passing day of the present activity. Daily-use habits, marketing activities, enterprises have applied most separations themselves has become one of the methods. Changing world conditions, public relations is a vital business unit for businesses. In this context, is a field that is difficult to control social media channels are the public relations unit of work field has evolved to one.This thesis is the University youth sample. Using social media in a way that is very active on the public relations of University youth perception of transformation is the main thesis. This thesis consists of three main parts. The first section discusses the transition from traditional media to new media. Variation of the classical methods of social media people constituted a subjective environment reinterpreting himself. In the second part, the impact of new media on PR have been addressed. Here is the link between social media with public relations efforts observing studied, how that changed review. In the third part of the study in the age of social media to evaluate the perception of the changing public relations survey was conducted using the method of research.Among the most significant factors in the research social media public relations in the aftermath of the IMI. Technological advances have influenced public relations, public relations has brought new dimensions to functions. At this point, the impact on public relations efforts of social media and social media public relations one of the most important in the functioning of embodiment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleSosyal medya çağında değişen halkla ilişkiler algısı: Üniversite gençliği üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeChanging social mdeia public relations perception of age: University research on youth
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmPublic relations
dc.identifier.yokid10123999
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436621
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess